Atacurile rebelilor Houthi din Marea Roșie au dus la schimbarea rutelor comerciale, lungirea termenelor de livrare și creșterea preturilor. Companiile maritime își rerutează acum vapoarele ocolind Capul Bunei Speranțe, din sudul Africii, în loc să mai treacă prin Marea Roșie și Canalul Suez. Astfel, drumul bunurilor transportate din Asia spre Europa, biciclete inclusiv, se lungește semnificativ, crescând de la 11.110 km la 22.220 km, timpul crescând și el de la 15 zile până la 29 zile.
Din cauza acestei situații costul de transport al unui container de 12,2 m a crescut de la 1.000 euro, cât era la începutul lui decembrie 2023, la aproape 3.300 euro pentru un drum de la Shanghai la Rotterdam. Evident, toate aceste creșteri de preț le vom regăsi în prețurile bicicletelor noi și nu numai. Chiar și așa însă, costul nu mai este atât de mare față de cât a fost în timpul pandemiei, în 2021, când prețurile ajunseseră și la 15.474 euro pentru un container de 12,2 m.
(sursa Bike-eu.com)
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…