Pe lângă partea funcţională, frânele pe disc mai aduc alte probleme: dacă la frânele pe jantă forţele erau distribuite relativ egal în cadru, la cele pe disc forţele ce acţionează asupra braţelor furcilor sunt asimetrice. În cazul furcilor solide pe care le întâlnim la MTB acest lucru nu este o problemă foarte mare, dar la cursiere, în special la cele deosebit de uşoare din carbon, folosirea frânelor pe disc implică automat o reproiectare completă a cadrului şi a furcii pentru a lua în considerare aceste noi forţe.
După cum era de aşteptat, iată că la produsele de top încep să apară probleme. ENVE produce furci de top pe care le folosesc mulţi producători pe modelele lor performante. Iată că aceştia retrag de pe piaţă momentan un număr de 600 de furci ENVE Road Disc 2.0 deoarece acestea pot să se rupă deasupra prinderii etrierului. Se pare că au existat deja cinci cazuri, din fericire nu s-a produs încă niciun accident. Este vorba de modelele tapered de 1.25 cu seria începând cu VCT1406, VCT1410, VCT1411, VCT1501, VCT1502, VCT1503, VCT1505, VCT1506, VCT1507, VCT1508, VCT1509 sau VCT1510.
Toţi posesorii unui astfel de model vor primi banii înapoi sau li se va schimba furca, primind un model nou, tot tapered dar de 1.5, inclusiv cuveţii necesari pentru montaj.
Dacă există şi prin România posesori ai acestui model de furcă, pot să verifice dacă este afectată de această problemă aici. Dar noi am recomanda celor ce au biciclete foarte uşoare din carbon cu frâne pe disc din primele generaţii apărute pe piaţă (în special modele no-name) să verifice periodic cadrul şi furca în zona prinderilor de etrier pentru a evita eventuale neplăceri!
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…