Categorii: IndustrieNoutati

17 companii retrag de pe piaţă 1.5 milioane de quick-release-uri

După recenta retragere de pe piaţă a peste 1 milion de quick-release-uri de pe bicicletele Trek, încă 13 companii, respectiv 17 mărci care au folosit acelaşi stil de QR pe bicicletele lor din 1998 până în prezent au lansat o campanie de înlocuire a acestora.

Problema este că în cazul deschiderii accidentale, levierul de blocare poate să ajungă în discul de frână şi să blocheze roata! În imaginea de mai jos se poate vedea un QR modelul nou, care deschis la maxim nu se apropie prea mult de disc.

Diagramele de mai jos arată exact cum trebuie să verificaţi dacă QR-ul pe care îl aveţi reprezintă un pericol folosind doar un creion.

Până acum au avut loc doar 2 incidente rezultate prin intrarea QR-ului în discul de frână, doar unul având ca rezultat rănirea ciclistului. Mărcile implicate au început o campanie de înlocuire a QR-urilor afectate în anumite ţări, dar nu deţinem încă informaţia dacă acest lucru se întâmplă şi în România. Specialized oferă chiar un cadou în valoare de 20 USD suplimentar înlocuirii QR-ului pentru cei ce se prezintă pentru acest lucru. Nu deţinem încă informaţii nici dacă această ofertă este valabilă în Romania.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Într-adevăr, este destul de stupid să ajungi în situaţia să îţi intre QR-ul în disc, dar nu trebuie să pornim nici de la ideea că toţi utilizatorii sunt oameni rezonabili care fac lucrurile în mod inteligent. Eu recunosc că am păţit la viaţa mea lucruri stupide, cum ar fi să plec cu pipa desfăcută din şuruburi sau chiar şi cu QR-ul uitat desfăcut. Trebuie luate în calcul toate situaţiile. Cum ar fi un Adventure Race unde te pui pe bicicletă sau ai de reparat o pană în mijlocul pădurii pe ploaie la 2 noaptea după 48 de ore nedormite. Este bine ca astfel de defecte de proiectare să fie totuşi eliminate.

  • Chestia cu QR, al carui levier intra in decupajele discului de frana, pare o gluma avortata. Atat timp cat levierul QR este pozitionat in dreapta, nu are sansa sa intre in contact cu niciun disc de frana (decat, eventual, cu discul de frana de rezerva, desigur :) ).

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma