Problema este că în cazul deschiderii accidentale, levierul de blocare poate să ajungă în discul de frână şi să blocheze roata! În imaginea de mai jos se poate vedea un QR modelul nou, care deschis la maxim nu se apropie prea mult de disc.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Într-adevăr, este destul de stupid să ajungi în situaţia să îţi intre QR-ul în disc, dar nu trebuie să pornim nici de la ideea că toţi utilizatorii sunt oameni rezonabili care fac lucrurile în mod inteligent. Eu recunosc că am păţit la viaţa mea lucruri stupide, cum ar fi să plec cu pipa desfăcută din şuruburi sau chiar şi cu QR-ul uitat desfăcut. Trebuie luate în calcul toate situaţiile. Cum ar fi un Adventure Race unde te pui pe bicicletă sau ai de reparat o pană în mijlocul pădurii pe ploaie la 2 noaptea după 48 de ore nedormite. Este bine ca astfel de defecte de proiectare să fie totuşi eliminate.
Chestia cu QR, al carui levier intra in decupajele discului de frana, pare o gluma avortata. Atat timp cat levierul QR este pozitionat in dreapta, nu are sansa sa intre in contact cu niciun disc de frana (decat, eventual, cu discul de frana de rezerva, desigur :) ).
Se aplica aceeasi regula si in cazul rotii spate. ;)