Problema este că în cazul deschiderii accidentale, levierul de blocare poate să ajungă în discul de frână şi să blocheze roata! În imaginea de mai jos se poate vedea un QR modelul nou, care deschis la maxim nu se apropie prea mult de disc.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…
Vezi comentarii
Într-adevăr, este destul de stupid să ajungi în situaţia să îţi intre QR-ul în disc, dar nu trebuie să pornim nici de la ideea că toţi utilizatorii sunt oameni rezonabili care fac lucrurile în mod inteligent. Eu recunosc că am păţit la viaţa mea lucruri stupide, cum ar fi să plec cu pipa desfăcută din şuruburi sau chiar şi cu QR-ul uitat desfăcut. Trebuie luate în calcul toate situaţiile. Cum ar fi un Adventure Race unde te pui pe bicicletă sau ai de reparat o pană în mijlocul pădurii pe ploaie la 2 noaptea după 48 de ore nedormite. Este bine ca astfel de defecte de proiectare să fie totuşi eliminate.
Chestia cu QR, al carui levier intra in decupajele discului de frana, pare o gluma avortata. Atat timp cat levierul QR este pozitionat in dreapta, nu are sansa sa intre in contact cu niciun disc de frana (decat, eventual, cu discul de frana de rezerva, desigur :) ).
Se aplica aceeasi regula si in cazul rotii spate. ;)