Categorii: EvenimenteNoutati

În Bucureşti: 100 km de piste ilegale, niciun vinovat

După ce de mai bine de un an de zile Brigada Rutieră a început să verifice starea de viabilitate a pistelor pentru bicicliști din București, zilele acestea OPTAR a avut curiozitatea să numere kilometrii de piste constatate de poliție ca fiind ilegale. Rezultatul? O sută de kilometri!

Și în procente cifra este rotundă: 100% din traseele verificate de Brigada Rutieră București s-a constatat că au fost recepționate ilegal. Prin semnarea documentului de recepție a pistelor, Administrația Străzilor București (ASB) a acoperit greșelile de proiectare și pe cele de construcție și astfel a aprobat plata ilegală a pistelor periculoase din București.

Pentru a atrage atenția asupra problemelor, OPTAR invită bucureștenii pe 27 octombrie 2012, la ora 10.30 în Piața Constituției să își strige în stradă revendicările legate de situația în care se află infrastructura pentru biciclete din Capitală.

Va fi un marș pe biciclete unde sunt așteptați toți cei care își dau seama că din cauza lipsei unei alternative viabile la transportul cu autoturismul numărul de mașini înmatriculate în București a crescut de 12 ori în ultimii 20 de ani. Din fericire, cei mai mulți dintre șoferi demonstrează că sunt conștienți de faptul că măsurile de încurajare a traficului auto duc la mărirea numărului de mașini și implicit la blocarea orașului în orele de vârf. De aceea este nevoie ca bucureștenii să aibă alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient și piste pentru bicicliști.

Mai multe detalii despre eveniment poți găsi pe site-ul optar.ro.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Poza e edificatoare. Cu toate astea pot spune ca orice pista care e pe trotuar e un potential pericol. Disciplinarea pietonilor e de durata si nu e asigurata de 2 linii galbene.

  • Cunosc statia de mai sus. Foarte bine chiar. Initial a fost facuta pista de biciclete. Dupa cateva luni a fost montata statia de autobuz. Si gata prostia. Aproape acelasi lucru se intampla pe partea cealalta a strazii.

    Pe respectivele fise de receptie trebuie sa fie numele unei/unor persoane fizice autorizate. Nu semnatura ASB. De ce nu sunt luate acele persoane la intrebari?

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma