Ibis Ripmo 29 intră în competiția modelelor cu cursă lungă și roți mari

La doar câteva zile după ce membrii echipei Ibis Enduro au fost văzuți cu o nouă bicicletă cu roți de 29 și cursă mare a suspensiei, Ibis Ripmo a fost lansată oficial. Pare a fi o combinație într un Ripley și un Mojo HD4, dar cu siguranță este ceea ce așteptau fanii roților de 29: cursă mai lungă a suspensiei, geometrie modernă și echipare bine aleasă.

Ripmo este construită în jurul roților de 29 având spațiu pentru anvelope de 2.6. Ibis au fost printre primii ce au adoptat jantele late, așa că și acum au pregătit pentru anvelopele de 2.6 niște jante de 35 mm și un cadru cu spațiu absolut suficient.

Cadrul are ambele triunghiuri din carbon iar greutatea anunțată este de 2.3 kg fără amortizor sau de 2.72 kg cu amortizorul Fox DPX2. Bicicleta echipată complet are doar 12.7 kg în cea mai ușoară versiune. Ripmo utilizează suspensia dw-link și are o cursă de 145 mm în spate, în față fiind instalată o furcă cu 160 mm. Bicicletele vin echipate cu amortizor Fox DPX2 dar la cerere pot fi echipate cu Float X2.

Suspensia include ultimele noutăți de desing, inclusiv brațul inferior redesenat care trece de la rulmenți la bucșe igus, salvând astfel 80 g. Pare ciudată folosirea bucșelor, dar Ibis au fost mereu adepții ideii de a folosi bucșe unde nu e nevoie neapărat de rulmenți. Bucșele sunt mai adaptate în locurile unde există forțe mari aplicate și rotații mici, rulmenții fiind ideali în locurile unde rotația este mai mare. Astfel, brațul inferior este mai bine adaptat pentru folosirea bucșelor care vor rezista mai mult și vor oferi performanțe superioare. Pentru cei neîncrezători, Ibis oferă garanție la uzură pentru bucșe pe viață.

Cadrul Ripmo include noi canale de rutare internă a cablurilor care le permite să fie introduse printr-un capăt și scoase prin celălalt fără efort. Este de altfel prima bicicletă Ibis ce folosește tuburi din carbon montate în interiorul cadrului pentru acest lucru.

Rutarea internă e adaptată și pentru tija reglabilă, pentru modele lungi de 31.6 mm. Cadrul a fost proiectat pentru tije cu cursa de 175 mm la mărimile mari și 150 mm la cele mici, dar cicliștii cu picioare mari pot folosi și modele de 185 sau chiar 200 mm. În ciuda cadrului coborât ce permite folosirea acestori tije, există și spațiu pentru un suport de bidon și pentru rezervor piggy back de amortizor.

Alte vești bune includ monoblocul filetat, în fața căruia e plasată protecția de downtube prinsă cu șuruburi. Monoblocul e compatibil ISCG 05 prin montarea unui adaptor. Cadrul e compatibil doar 1x.

Deja cam toate modelele 29 folosesc butuci Boost, Ripmo având de asemenea ax spate de 148×12 mm și furcă Boost. Prinderile Post Mount de etrieri și protecția integrată pentru chainstay completează tabloul.

Pentru a face bicicleta mai ușor de controlat și în același timp mai agilă, Ripmo are o geometrie nouă, cu un reach mai lung, unghiul furcii de 65.9 grade și cel al tijei de șa de 76 de grade, furca având un offset de 44 mm care face ca bicicleta să pară că are un unghi al furcii chiar mai mic, dar fără a mări distanța dintre roți, pentru a păstra agilitatea.

Modelul XX1 – 9399 $

Modelul X01 – 7099 $

Modelul GX – 4799 $

Modelul NX – 4099 $ – amortizorul Float X2 din imagini e opțional, bicicletele venind echipate standard cu Float DPX2.

Bicicletele vor fi disponibile în 5 echipări diferite, în culorile Tangerine Sky sau Negru Olive. Prețurile variază între 4099 $ și 9399 $, cadrul având prețul de 2999 $ echipat cu Fox DPX2. Opțiunile suplimentare includ ghidon de carbon pentru versiunea GX (68 $), amortizorul Fox Float X2 (270 $) și roți Ibis sau Industry Nine din carbon.

Bicicletele sunt deja disponibile la distribuitorii Ibis.Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


ibiscycles.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma