Hardtail-ul Pipedream Sirius S5 vine cu o geometrie nouă modernă

Sirius a fost o parte importantă în colecția de adventure bike de la Pipedream Cycles încă de la lansarea primului model Titanium în 2012. Noul Pipedream Sirius S5 are un cadru din tuburi de oțel trase și e mai performant, cu o geometrie modernă lungă, cu unghi mic al furcii și mare al tijei de șa.

Pentru ultimul model, Pipedream Sirius S5 e optimizat pentru o furcă cu cursa de 100-120 mm și roată de 29. Dropout-urile reglabile permit folosirea în spate a roților de 29 sau de 27.5, în orice combinație cu roata față. Noul Sirius este oferit de Pipedream în niște mărimi cu denumiri neconvenționale: Longish, Long și Longer, cu un reach între 445 și 485 mm.

Cu un monobloc coborât la 64 mm, Sirius S5 are unghiul furcii cu 2 grade mai mic și cel al tijei de șa cu 3.5 grade mai mare decât modelul 4G 2018. Rezultatul sunt unghiurile de 65 de grade la furcă și de 77.5 grade la tija de șa.

Pipedream Sirius S5 e un hardtail din oțel foarte versatil. Dropout-urile reglabile permit ajustarea lungimii chainstay-ului cu 16 mm de la 425 la 441 mm, cadrul acceptând roți de 27.5, 27.5+ sau 29 în spate, cu spațiu suficient pentru anvelope de 29×2.6.

Deși e optimizat pentru furcă de 29, cadrul Sirius S5 e compatibil și cu furci de 27.5 cu cursa de 120-140 mm. Pentru cei ce văd bicicleta ca una de coborâre nu de aventură, cursa lungă e atractivă, alături de roțile mai mici.

Pe partea opusă a spectrului de utilizări, Pipedream va oferi o furcă rigidă produsă special pentru Sirius S5. Se zvonește chiar și prezența unui dropout demontabil cu posibilitatea de a schimba prinderea etrierului în flat mount, pentru cei ce vor să monteze ghidon de cursieră și să o transforme într-un Monster Cross sau un Adventure gravel.

La fel ca restul cadrelor de MTB din oțel de la Pipedream Cycles, noul Sirius S5 primește tuburi de oțel personalizate, fabricate din oțel CrMo 4130 tratat termic. Seat tube-ul scurt optimizat pentru tijă dropper face ca să poată fi montate tije cu cursă foarte lungă.

Zona din spatele monoblocului e prelucrată CNC pentru a adăuga confort cadrului, salvând și un pic de greutate. Rutarea cablurilor e complet externă, pentru întreținere simplă.

Din păcate există doar un set de șuruburi de prindere, pe downtube, ceea ce îi scade potențialul pentru bikepacking. Furca rigidă ce urmează să fie lansată va rezolva probabil această problemă a prinderilor pentru bagaje…

Noua furcă rigidă va avea lungimea axle-to-crown de 482 mm și va fi compatibilă cu roți de 27.5 și 29, cu spațiu pentru anvelope 29×3.0. Este fabricată în oțel CrMo, are gât drept, ax thru boost 110mm x 15mm și prindere de etrier Post Mount pentru disc de 180 mm.

Furca va avea offset de 47 mm. Vor fi disponibile două versiuni: una cu multe prinderi pentru bidoane și bagaje și una fără. Ultima va accepta totuși un mic portbagaj. Ambele sunt tratate anti-coroziune ED și vin exclusiv în culoarea negru lucios.

Noul Pipedream Sirius S5 se vinde sub formă de cadru, la prețul de 649 £, în mărimile longish, long sau longer și în culorile Silver Fox, Starry Night sau Vintage Green. Furca opțională SRS48 e disponibilă la 129 £. Bicicleta e disponibilă la precomandă, cu un timp de așteptare de 4 săptămâni.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma