Ultima versiune a gravel bike-ului din titan pentru aventură Chiru Kegeti a evoluat mult în ultimii ani, de la un gravel cu dimensiuni mari la modelul de acum, practic un MTB hardtail 29 cu ghidon de cursieră. Bicicleta a luat naștere ca un proiect de ultra-anduranță pentru fondatorul Chiro, Pierre-Arnaud Le Mangan, pentru ca acesta să participe la una dintre cele mai dure curse de bikepacking, dar s-a transformat între timp într-un monster gravel bike versatil care e la fel de distractiv și pe singletrack ca în aventurile departe de civilizație.
Primele prototipuri ale modelului Kegeti în 2018, înainte ca acesta să fie folosit de Pierre-Arnaud îmn cursa Silk Road Mountain Race, a fost adaptat să folosească roți mari 700c și anvelope de dimensiuni de MTB pentru a face față traseelor dure offroad, fiind de fapt un model mai agresiv al bicicletei Vagus. Dar pentru a obține spațiu pentru anvelope MTB de 29 și geometria necesară pentru Silk Road, Kegeti a avut nevoie de o furcă rigidă din carbon cu lungime corectată pentru suspensie.
Bicicleta rezultată și-a luat numele de la prima mare cățărare de pe traseul de 1800 m din munții din Kyrgystan. Acum câțiva ani intra în categoria monstercross bike, acum ar fi mai potrivită denumirea monstergravel bike. Este practic un MTB hardtail modern construit cu un ghidon de cursieră pentru gravel.
Asta înseamnă practic că are o geometrie modernă de gravel, dar are un reach ceva mai scurt și o poziție mai înaltă decât un hardtail de XC modern, pentru a putea avea un control mai bun când se merge cu mâna în drop-uri. Ultima versiune folosește headtube mai lung pentru un plus de confort și o poziție mai verticală pe bicicletă, pentru a face față la teren dificil.
Bineînțeles, faptul că se folosește o furcă fixă cu lungime corectată pentru suspensie face din Kegeti o bicicletă și mai versatilă. Poate fi păstrată cu furcă rigidă pentru greutate mică în turele de aventură, dar se poate monta u fourcă ușoară de XC sau maraton, bicicleta fiind gata de trasee mai tehnice.
Nu e vorba însă de a monta o furcă specială de gravel cu cursa scurtă. Kegeti folosește o furcă adevărată de 100 mm, fiind disponibilă cu o furcă RockShox SID de 100 mm pentru cele mai tehnice trasee de gravel și off-road.
Indiferent cum e echipat Chiru Kegeti, rezultatul e o bicicletă gravel de titan gata de aventuri epice. Kegeti e construită prin sudarea tuburilor prelucrate la rece din 3/2.5 ti. Bicicleta folosește ax thru Boost de 12 mm și monobloc clasic filetat T47, furcă cu gât conic și rutare internă a cablurilor, inclusiv pentru tijă dropper de 27.2 mm.
Gravel bike-ul e gata de aventură cu o mulțime de puncte de prindere: trei perechi de prinderi standard de suport de bidon în triunghiul principal, un set de prinderi pentru cutie pe top tube, prinderi pentru genți bolt-on sub top tube, prinderi bolt-on sub downtube pentru rutare externă suplimentară sau pentru aripi de protecție cu prindere cu șurub, plus prinderi clasice de portbagaj și aripi.
Bicicleta are spațiu pentru cele mai late anvelope de care un model de gravel ar putea să aibă nevoie: orice dimensiune pe 700c sau 29×2.4!
Modelul de gravel bike gata de aventură Chiru Kegeti e disponibil acum în patru dimensiuni de cadru, cu opțiunea geometriei personalizate la preț suplimentar. Prețul setului cadru și furcă fixă e de 2250 Euro, bicicleta echipată complet având prețul de 4330$ cu Shimano GRX și 4655$ cu GRX+ furcă SID. Prețurile pentru echipări sunt doar informative, deoarece producătorul e gata să echipeze fiecare exemplar după dorința clientului.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…