Categorii: CursiereNoutati

Giant Defy de carbon cu frâne pe disc și Revolt dă tonul aventurii

Cu cursierele de anduranță în centrul atenției, Giant a pregătit câteva modificări pentru gama 2015 a modelului Defy, oferind mai multe versiuni de carbon cu frâne pe disc, dar s-a gândit și la un „candidat” de luat în seamă pentru segmentul de biciclete de aventură.

Giant a refăcut din plin gama Defy pentru 2015, oferindu-i un aspect atrăgător și câteva trăsături tehnice noi, dar tot în cadrul acesteia a mizat pe o alegere curajoasă și anume să ofere mai multe versiuni Advanced, adică cele din carbon, cu frâne pe disc. Astfel, majoritatea bicicletelor din gama Defy cu frâne mecanice pe jantă rămân modelele de aluminiu. Revenind la modelul de carbon, diferențele față de anul trecut includ un seat stay mai subțire, o zonă a head tube-ului mai solidă, dar și brațe mai mari pentru furcă.

Cea mai performantă versiune a Defy este Advanced 1, echipată cu Shimano Ultegra 6800, setul de 11 viteze, și cu frânele mecanice pe disc TRP Spyre, pe când Advanced 0 beneficiază de același set Ultegra, dar în variantă electronică și cu frâne pe jantă. Versiunile de aluminiu ale Defy păstrează geometria, însă mărimile țevilor diferă, ceea ce ar putea genera niște diferențe în materie de performanță. De asemenea, și echiparea acestor biciclete metalice se regăsește sub nivelul modelelor Advanced, având în unele cazuri un amalgam de piese provenite de la Shimano și Giant, iar în altele echipare completă cu seturi precum Shimano 105 sau Tiagra, atât în variantă cu angrenaj dublu, cât și triplu.

Pentru cei în căutare de neconvențional, Giant a pregătit ceva. De fapt, nu vorbim de ceva nou, căci modelele Revolt au ceva vechime în cadrul gamei, dar doar recent a început această „specie” de biciclete să primească atenție. Vorbim din nou de așa-numitele biciclete de aventură, care au la bază un cadru de cursieră cu unghiuri relaxate și distanțe generoase între țevile cadrului și roți (clearance mare), dar și anvelope mai late, adesea cu crampoane și rapoarte de viteză mai accesibile. Descrierea aceasta definește destul de bine modelul Revolt, al cărui cadru nu seamănă cu nicio altă bicicletă din gama de mountain bike-uri, cursiere sau biciclete de ciclocros a Giant. Echiparea acesteia este un pestriță, de la actualele modele cu SRAM X9 și frâne hidraulice HRD700 ori setul Shimano 2400 și frâne SRAM BB7, până la modelele de 2015 despre care se zvonește că ar urma să beneficieze de setul Shimano Ultegra și angrenaj FSA Energy 34/48, plus anvelope Schwalbe Smart Sam, mărime 700×40.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma