Mă întreb cam câți dintre noi nu ne-am enervat cel puțin o dată în viață pentru un lucru care a avut legătură cu service-ul bicicletelor noastre? O revizie sau o reparație superficială, așteptarea îndelungată pentru reparații minore, lipsa unor piese uzuale pentru înlocuirea celor degradate sau pur și simplu lipsa de timp pentru a duce bicicleta la service sunt lucruri de care cei mai mulți dintre noi se lovesc mult prea des. Cei de la Velofix din Vancouver Canada și-au bazat afacerea exact pe aceste neajunsuri ale service-urilor tradiționale, în principal a inconvenientelor generate de lungimea perioadei de timp necesare efectuării acestui service. Având la bază motto-ul “save time, ride more”, Velofix au achiziționat o flotă de mașini utilitare(van-uri) pe care le-au echipat cu toate cele necesare unui bike shop, orientându-se către poate cel mai renumit producător de scule din domeniu, Park Tool.
Sistemul este cât se poate simplu: clientul îi contactează pe cei de la Velofix menționând pachetul de service dorit, iar la data și ora indicată de client o mașină se deplasează la adresa acestuia și efectuează pe loc reparațiile necesare….într-o idee simplă, bike shop-ul vine la client. Clientul indică tipul de bicicletă care necesită reparația și ulterior poate să aleagă între trei tipuri de servicii diferite, toate cu denumiri ingenioase precum: „The Domestique” – pentru efectuarea unei mentenanțe obișnuite cu mici reparții incluse pentru bicicletele de șosea, triatlon sau ciclocros, „The Yellow Jersey” sau „The Paris-Roubaix” -pachetul cel mai complex, denumirea făcând probabil aluzie la solicitările extraordinare la care sunt supuse bicicletele în celebrul Paris-Roubaix. Cel mai ieftin pachet costă 69$, iar cel mai scump 189$ și cuprinde costurile de service(manoperă, deplasare) fără să cuprindă și piesele de schimb necesare! Mașinile sunt dotate cu televizoare și aparate de făcut cafea, astfel încât clientul care dorește să asiste la efectuarea service-ului să aibă parte de cel mai bun tratament.
Având în vedere continua dezvoltare și evoluție a industriei bicicletelor și mai ales a faptului că tot mai mulți clienți achiziționează biciclete și piese de la retailerii online și din webshop-urile aferente, cei de la Velofix cred că modelul bike shop-ului tradițional va fi nevoit să se adapteze acestor schimbări, în caz contrar riscând să dispară. Cred că acest gen de afirmații, care au un substrat cel puțin discutabil și luând în calcul faptul că ele sunt făcute în scopuri preponderent subiective, ideea pare a fi una interesantă și chiar profitabilă dacă e să ne luăm după numărul de 35 de beneficiari ai francizei Velofix, beneficiari contractați într-o perioadă de numai un an.
În România există un concept identic, astfel dacă ești din București vei putea beneficia de serviciile oferite de către cei de la Ambulanța de Biciclete, servicii care încep de la 90 de lei și ajung la 210 lei pentru o revizie completă.
Mai multe detalii: http://ambike.ro/
În ceea ce privește Velofix, pentru o mai bună imagine desprea activitatea și oferta acestora, intrați pe: http://www.velofix.com/
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…