Supliciul montan continuă pentru plutonul Turului Franței. Rutierii au avut azi de parcurs o distanță inofensiv de scurtă la prima vedere, 148 de kilometri, dar presărată cu nu mai puțin de 4 vârfuri care ar slei de putere orice temerar pornit să le cucerească. După un periplu similar cu cel de anul trecut din etapa încheiată la Alp d’Huez, Pierre Roland (Europcar) reușește să își lase amprenta și asupra acestei ediții a Marii Bucle prin victoria sa de pe La Toussouire. Chiar dacă el a fost principalul actor al zilei, lupta pentru șefia clasamentului general a fost mai aprigă ca niciodată și poate și mai concludentă.
În acord cu cutuma acestor etape de munte, plutonul a permis unui grup de 28 de rutieri să se desprindă din start, mai ales că niciunul dintre aceștia nu reprezentau vreo amenințare pentru podium sau măcar primele locuri ale clasamentului. Și tot în cutuma acestor etape, respectivul grup s-a decimat treptat, Col de Madeleine, Col de la Croix de Fer și Col du Mollard cerându-și drepturile asupra decursului etapei. Treptat, rămân la frâiele cursei doar cei care au cuvânt de spus, iar primii de pe această listă sunt cei de la Sky care apără din răsputeri tricoul galben al lui Bradley Wiggins. Există tentative de detronare ale acestuia, dar mașinăria de viteză costumată în negru nu ezită nicio clipă și trece prin foc și sabie plutonul pe fiecare dintre urcările amintite mai sus. Cadel Evans (BMC) își încearcă norocul, dar englezii nu lasă absolut nimic la voia întâmplării.
Ultima urcare, cea care avea să consemneze și finalul de etapă, La Toussouire este tăcută, prefigurând perfect luptele grele, plătite cu sudoare și calorii ce aveau să se dea pe pantele ei. Grupul de frunte, compus din Pierre Roland, Robert Kiserlovski (Astana), Anker Sorensen (Saxo Bank-Tinkoff Bank) și Andry Kiryienka (Movistar) evoluează cuminte, invitându-se reciproc la trenă. În spate, în grupul favoriților, Vincenzo Nibali (Liquigas) știe un lucru și bun: echipa Sky suferă și locul 3 al lui Chris Froome trebuie să fie al lui. Așa că sicilianul trece la fapte și lansează probabil cel mai vioi atac al prezentei ediții. Spectacol total, dar nu a fost să fie. Froome îl mulinează pe Nibali, dar cu prețul unui travaliu serios. Italianul nu se dezminte și șarzează din nou. În față, Roland face la fel și pornește de unul singur după ce Kiserlovski asistă neputincios la demonstrația de forță a tânărului francez.
Cerul se clatină. Froome clachează și își lasă căpitanul la trenă. Nibali parcă are aripi și în scurt timp îi prinde din urmă pe Thibault Pinot (Francaise des Jeux) și Jurgen Van den Broeck (Lotto-Belisol), plecați mai devreme, cu voia liderilor din grupul de frunte, dar rămași pe drum, între cei doi poli ai spectacolului. Nibali pare să fi înșfăcat poziția a treia la general de la Froome și continuă cu cei doi. În spate, agonie totală pentru campionul en-titre al Marii Bucle. Cadel Evans nu mai poate și Teejay van Gardener are ingrata misiune de a-i sta alături și a-și risca poziția de lider în clasamentul tinerilor. Evans pare prins în nisip mișcător. Cu fiecare strădanie, se afundă mai tare în neputință. În altă parte, miracole se petrec. Froome revine, parcă proaspăt realimentat, și rulează furtunos spre grupul lui Nibali, pe care îl prinde cu 3 kilometri rămași până sus. Italianul își dă seama că lupta de azi s-a încheiat, dar ocazii vor mai fi. De cealaltă parte, Roland și-a eliminat toată concurența și se îndreaptă încrezător spre cea de-a doua victorie la rând pentru Europcar. Francezul demonstrează că succesul de anul trecut nu a fost o întâmplare și că este posibil ca în câțiva ani să readucă tricoul galben înapoi în Hexagon.
În tabăra britanică totul merge strună. Wiggins este secondat de Froome în clasamentul general după eșecul lui Evans, iar ziua de mâine nu pare a le pune probleme, în ciuda celor 226 de kilometri ai zilei. Nibali are și el partea lui de consolare, câștigând locul al 3-lea la general, dar nu în dauna lui Froome, ci a lui Evans. După toate probabilitățile, mâine va fi o etapă de armistițiu. Confruntările decisive vor urma în Pirinei.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…