Categorii: DiverseGenerale

Test – rucsac EVOC Ride 12

Evoc nu prea mai are nevoie de introducere, fiind unul dintre cele mai cunoscute branduri când vine vorba de accesorii pentru bicicletă, echipament și în primul rând rucsacuri, unul dintre ultimele lor produse lansate chiar de curând, fiind noul Ride. Disponibil în trei variante de dimensiuni – 8, 12 și 16 litri, Ride este prezentat de EVOC a fi un rucsac versatil, pe care îl poți folosi cam în orice situație, de la drumuri cu bicicleta prin oraș, la cele mai aventuroase ture de mtb. Noi am folosit și testat varianta de mijloc, Ride 12.

La prima vedere rucsacul pare mic și chiar este, dimensiunile sale fiind de 24 x 47 x 10 cm cu o greutate oficială de 590 grame, cântarul nostru oficial măsurându-l însă și mai bine, la 525 grame. Așadar din punctul ăsta de vedere este excelent pentru turele lungi de o zi, care pot ține și 12 ore. Fiind ușor, rucsacul va adăuga foarte puțină greutate la greutatea lucrurilor din el.

Cu o capacitate de 12L, este clar că nu poți pune prea multe obiecte în interior, însă, așa cum am aflat din teste, pentru o zi întreagă de pedalat pe coclauri este excelent și suficient.

EVOC Ride 12 la exterior

La exterior găsim un buzunar cu fermoar și un altul mare, unde poți pune jacheta de vânt și ploaie, pentru a fi la îndemână, sau casca de bicicletă, care poate fi normală sau full-face.

Buzunarul mic de sus nu este capitonat, pentru a proteja ecranul telefonului spre exemplu, dar nici nu-l va strica dacă pui telefonul acolo. În partea de jos, rucsacul are și o gaică de care poți agăța un stop luminos.

Pe exterior mai avem două buzunare elastice din plasă, dar care sunt poziționate pe centura de mijloc și nu cum suntem obișnuiți, pe lateralele corpului rucsacului. Mi se pare că e mai bine așa, fiind mai ușor accesibile. Eu le-am găsit extrem de utile și practice, pentru că poți pune aici obiectele pe care le vrei la îndemână – geluri energizante sau batoane sau gopro-ul. Are loc și telefonul, dar nu intră complet și sunt șanse să-l pierzi. De asemenea nu încape nici o sticlă de apă de 0,5L. Eventual mai mică.

Rucsacul stă pe spatele tău fiind susținut de cele trei sisteme clasice – bretele, centura de brâu și centura de piept. Centura de brâu este o simplă chingă, nu e ceva mai lat și la fel și centura de piept a cărei înălțime este reglabilă. Tridentul centurii de piept este și fluier, foarte util când vrei să anunți ursuleții de sosirea ta.

foto Florin Buzatu

Bretelele sunt destul de late, sunt fabricate dintr-un material perforat, aerisit și au formă ergonomică bună, pentru ca rucsacul să stea confortabil pe spate. Spatele rucsacului la rândul său este foarte capitonat pe laterale, cu un centru lăsat mai liber, pentru ventilație. EVOC îl denumește Air Pad System și spune despre acesta că oferă „potrivire neutră pe spate, apropiată de corp și ventilată”. Ce pot spune eu este că ventilația este bună, iar transpirația este ținută la minimum. Însă treaba asta e mult prea subiectivă, pentru că pe de o parte totul depinde de temperatura de afară, dar și de fizionomia fiecăruia dintre noi.

În ciuda faptului că rucsacul este mic și fără pretenții, acesta este foarte rigid și bine construit. Ba chiar poate puțin prea rigid, pentru că dacă nu îl pui la înălțimea corectă pe spatele tău, rucsacul stă prea drept. Așadar, aș zice că trebuie poziționat ceva mai jos, având astfel loc suficient și casca de pe cap, să nu se lovească de el. Din păcate însă, acest rucsac nu are și husă de ploaie, pe care o găsim în general într-un buzunăraș exterior în partea de jos. Există însă de cumpărat separat, de la multe alte mărci.

foto Florin Buzatu

EVOC Ride 12 la interior

La interior, pe capac, avem un total de 4 buzunare din plasă, două dintre ele fiind asigurate cu fermoar. Cel de sus are și gaică în care să prinzi cheia de la mașină, casă etc. Buzunarele sunt bine organizate și suficiente pentru o zi de dat cu bicicleta.

Pe spatele rucsacului avem buzunarul mare în care poți pune săculețul pentru apă, capacitatea maximă fiind de 3L. Furtunul trece apoi prin rucsac și iese în față unde-l poți ancora în trei locuri, pe breteaua dreaptă și doar în două locuri pe breteaua stângă. Așadar îl pui pe unde vrei. Rucsacul se vinde însă fără recipientul pentru apă, dar găsești de cumpărat separat cam la orice magazin de outdoor. Mi-a plăcut și faptul că la interior, recipientul de apă poate fi agățat cu o breteluță din velcro, pentru a nu se turti când începe să se golească, iar tu să nu mai poți sorbi apa eficient.

Dacă folosești în oraș acest rucsac, am observat că în buzunarul recipientului de apă intră bine un laptop de dimensiuni mici. E drept că nu este un buzunar „dedicat” pentru electronice, nu este capitonat cu material moale, dar în același timp nici nu este nimic acolo care să-l zgârie.

La interior mai găsești și un „plan de urgență”, interesant și util la nevoie. O etichetă pe care ai câteva informații care te pot salva de pe munte la nevoie.

Cum spuneam la început, este un rucsac mic, gândit pentru ture de o zi, dar la interior au loc suficiente haine, chiar și pentru turele reci de toamnă târzie. Spre exemplu fără nicio problemă au încăput aici o pufoaică subțire, jachetă windstopper, bluză termică de corp și niște mănuși de rezervă și încă mai era spațiu pentru alte câteva haine dacă vremea e și mai rece, plus o mulțime de accesorii și mâncare.

În buzunarul mare exterior poți pune jacheta de vânt si ploaie, pentru a o avea la îndemână, dar și pentru a nu ocupa spațiul interior. Cu alte cuvinte, vara îți rămâne chiar loc liber în rucsăcelul asta de doar 12 L. Ține însă cont că dacă alegi să folosești recipientul de apă din interior, acesta îți ocupa 2-3 litri din capacitatea rucsacului. Așadar recomand ca apa și sculele să fie transportate pe bicicletă.

EVOC Ride 12 pe traseu

EVOC Ride 12 mi-a plăcut foarte mult cum a stat în ture pe spatele meu, indiferent dacă eram pe mtb sau cursieră, cu alte cuvinte mai aplecat sau mai drept. Pe mtb, chiar și pe cele mai tehnice poteci parcurse, rucsacul a stat fix pe spate. De asemenea se pare că cei 12L reprezintă volumul ideal pentru un rucsac mic, dar suficient cât să ai loc în el pentru haine, chiar și la ture făcute la 5-7 grade.

Mi-a plăcut cum stă casca fixată in buzunarul special de pe spate, loc unde o pui dacă ai de urcat mult pe mtb-ul de xc sau mult de împins la bicicletă, când ești la o tură de enduro. Adică nu trebuie s-o agăți de ghidon, unde te și încurcă și o mai și zgârii. O pui pe rucsac. Singurul minus găsit la EVOC Ride 12, este lipsa husei pentru ploaie.

foto Florin Buzatu

Preț rucsac EVOC Ride 12 și disponibilitate în România

Noul EVOC Ride 12 testat de noi, este disponibil în două variante de culori – gri-negru sau roșu închis-gri, în primul rând pe site-urile internaționale de biciclete, piese și echipament precum Bike24 sau Bike-Discunt, la prețul de 87-90 euro plus livrare. În România, brandul Evoc îl găsim la magazine precum BikeHouse, PlayBike sau Bicicleteria, dar pentru stoc trebuie să suni.

foto Florin Buzatu

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma