Startul oarecum șovăielnic pe care l-a înregistrat sistemul de bike-sharing Barclays Cycle Hire Scheme al Londrei în 2010, atunci când a fost lansat, nu ar fi făcut pe nimeni să se gândească la ce efecte va genera pe termen mediu și lung. Pe lângă utilizatorii sistemului, mulțumiți că își mai scurtează durata de deplasare, și agenții imobiliari profită de pe urma acestui nou sistem de transport pentru că locuințele aflate în proximitatea stațiilor de bike-sharing sunt tot mai căutate.
Practic, cartierele care cândva aveau un acces greoi către stațiile de transport în comun (metrou, aoutobuz, etc) au beneficiat din plin de amplasarea stațiilor de bike-sharing. Drumuri între locuințe și transport în comun care durau jumătate de oră mergând pe jos s-au scurtat acum la câteva minute mulțumită posibilității de a parcurge ruta cu bicicleta. Așadar, stațiile de bike-sharing au crescut atractivitatea anumitor cartiere, care erau ieftine tocmai din cauza faptului că erau ocolite până atunci de chiriași.
Companiile imobiliare au constatat această cerere crescută pentru respectivele cartiere și au aplicat tactica „cea mai bună ofertă câștigă”, ceea ce a dus la creşterea chiriilor în zonele care până mai odinioară erau considerate ieftine. Prin urmare, amplasarea stațiilor de bike-sharing și plusul de mobilitate generat de acestea a alimentat o creștere cuprinsă între 12 și 25% a chiriilor. Cât despre viitorul Barclays Cycle Hire Scheme, deja există presiuni tot mai mari din partea diferitelor zone, cartiere și ansamble rezidențiale ale Londrei pentru extinderea sistemului în „ograda” lor.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…