În 2015 Schwalbe a lansat camerele de aer Aerothan, un produs interesant dar cu slăbiciuni serioase cum ar fi intoleranța la căldură și deci incompatibilitatea cu frânele pe jantă. În ultimii ani însă, Schwalbe a colaborat cu BASF și au perfecționat materialul poliuretan termoplastic Aerothan. Rezultatul este o cameră ce promite să fie superioară din toate punctele de vedere.
Spre deosebire de camerele normale fabricate din cauciuc, cele Aerothan sunt fabricate din poliuretan termoplastic. Asta reduce mult greutatea dar are și alte avantaje.
Camerele Aerothan anterioare pretindeau că au o protecție la pană identică celei ale camerelor normale. Noile camere Aerothan promit să ofere o protecție mai mult decât dublă la pană, fiind necesară o forță de 47 N pentru a străpunge peretele. Schwalbe spune că noile camere Aerothan sunt cele mai performante într-un test de snakebite, oferind și cea mai bună rezistență la căldură.
Ultima parte e critică. Versiunea originală nu era compatibilă cu frânele pe jantă deoarece era foarte sensibilă la căldură. Noile camere Aerothan sunt capabile să reziste la peste 150 de grade obținute la o frânare de la 78 km/h. Dat fiind că mare parte din cicliștii de șosea încă folosesc camere și frâne pe disc, acest aspect e unul foarte important.
Schwalbe spune că deoarece materialul e mai stabil decât cauciucul, camerele Aerothan sunt mai sigure în caz de pană. În loc să se dezumfle instantaneu, acestea ar trebui să își păstreze forma și să scadă presiunea într-un mod controlat.
Cu toate că sunt mai stabile, camerele Aerothan promit să ofere și o amortizare mai bună asociată cu un rulaj mai eficient, cam la fel cu cele din latex.
Bineînțeles, un subiect important e și greutatea iar Schwalbe promite o scădere de 100 g pe bicicletă față de camerele normale. Dat fiind că ar trebui să beneficieze și de protecție mai bună la pene, rulaj superior și siguranță, faptul că și greutatea e mai mică e impresionant.
În comparație cu camerele normale, cele Aerothan sunt clar mai compacte, dar nu cu mult diferite în dimensiuni. Greutatea redusă însă e simplu de remarcat.
Camerele nu sunt compatibile cu toate pompele, neavând valva filetată pe exterior, unele pompe funcționând prin înfiletare.
Dacă apare o pană nu e o problemă prea mare. Schwalbe oferă un kit de reparații cu petice autoadezive foarte ușor de folosit. Se finisează tubul cu hârtia adezivă inclusă după care se aplică peticul și se apasă.
Bineînțeles că prețul acestor camere e mult mai mare decât al celor normale. Camerele Aerothan au un preț între 27.90 și 29.90 Euro, mai mult și decât cele mai scumpe camere din latex care sunt doar 15 Euro. Dar dacă într-adevăr acestea oferă rezistență mai bună la pene și durabilitate superioară, costurile s-ar putea amortiza în timp.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…