Categorii: Generale

Reuşită în domeniul acumulatorilor, potrivită pentru bicicletele electrice

Acum aproximativ 35 ani primele baterii Li-Ion erau prezentate în Anglia. Abia 10 ani mai târziu au început a fi produse în masa. Astăzi asistăm la un nou pas înainte în domeniul acumulatorilor electrici. Compania britanică Oxis Energy Ltd. anunţă că dezvoltă o nouă tehnologie denumită Litiu sulf (Li-S) pentru acumulatorii electrici.

Avantajul principal al noilor acumulatori este densitatea energiei. Potrivit companiei noii acumulatori vor fi de 5 ori mai performanţi în comparaţie cu actualii Li-ion. În plus noua tehnologie este mai sigură, nu necesită întreţinere, iar acumulatorul în sine este mai uşor. Un alt avantaj este faptul că întrucât noua tehnologie foloseşte sulf în compoziţia chimică, o substanţă care se obţine prin rafinarea uleiului, în comparaţie cu cobalt – metal rar şi scump, folosit în actualele modele noile baterii ar trebui să fie şi mult mai ieftine.

Bicicletele electrice pot deveni printre primele beneficiare ale acestei noi tehnologii. După cum ştim o bicicletă electrică entry level pleacă de la o greutate de 20 kg în comparaţie cu una normală care poate avea doar 14-15 kg. Tot printre avantajele noilor acumulatori Li-S se numără şi faptul că pot fi reîncărcaţi de 1.500 de ori şi că pot fi păstraţi complet descărcaţi în comparaţie cu bateriile convenţionale cu litiu care trebuie să rămână încărcate la un nivel de 30-80% pentru a nu-şi pierde prea repede din capacitatea de reîncărcare.

Oxis spune că noii acumulatori Litiu Sulf reprezintă viitorul bateriilor depăşind în performanţă şi securitate actualele Li-ion care au ajuns la limita superioară a dezvoltării.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma