Categorii: Generale

Produse noi de la Ritchey 2016

Recent Ritchey a prezentat o parte din produsele sezonului 2016. Ritchey Timberwolf 2016 este un cadru creat de Tom Ritchey pentru prima dată în 1984 ca un răspuns la cererea din ce în ce mai mare pentru o bicicletă bună la toate. Treizeci de ani mai târziu Timberwolf este o bicicletă hardtail cu înclinaţii all-mountain care poate face faţă oricăror trasee, potrivit fabricantului.

Cadrul foloseşte roţi de 27,5 inch şi este gândit să lucreze cu o furcă cu suspensie de 140mm. Ţeava head tube este forjată şi prelucrată pentru a fi mai uşoară decât standardele curente. Geometria este îndreptată spre „trail” şi teren dificil. Se pot instala anvelope mari de până la 2.4”. Dropout-urile spate pot fi convertite între 142×12 sau mai vechiul QR. Tija de şa ce se poate instala în acest cadru are un diametru de 30,9mm putându-se folosi inclusiv tijă de şa reglabilă mulţumită posibilităţii ghidării interne a cablului.

Preţul recomandat pentru cadru este de 1.295,90 euro.

RITCHEY ASCENT 2016

Indiferent că ai de mers zilnic la serviciu sau că vrei să faci o expediţie trans-continentală, Ascent este construită pentru aventură. Compatibilă cu roţi de 27.5 de MTB sau cu roţi 700c de şosea sau orice dimensiune între acestea, nu există mai nimic ce să nu poată să facă această bicicletă. Este disponibilă în patru mărimi, Ascent se potriveşte perfect cu roţile Zeta II disc şi cu un set de bar-end-uri EvoMax pentru cea mai versatilă şi capabilă bicicletă de la Ritchey făcută vreodată-

– concepută pentru aventuri complete, pregătită să se monteze pe ea orice este nevoie

– head-tube integrat forjat şi frezat Ritchey de 1 1/8″

– furcă de CrMo proiectată de Ritchey, cu prinderi joase de portbagaj şi prinderi pentru aripi

– acceptă dimensiuni până la 27.5×2.1 (MTB) sau 700x40c (cross)

– headset inclus

– preţul setului cadru + furcă este de 1295.90 euro

Levierul RITCHEY BARKEEPER 2016

Din imaginaţia bogată a lui Tom Ritchey vine o unealtă cu un design inteligent – levierul Ritchey BarKeeper. Proiectate să înlocuiască dopurile din capătul ghidonului, BarKeeper, fabricat din material compozit, cu greutatea de 16 g, rămâne ascuns multe sute de km salvând spaţiul din borseta de scule şi din buzunarul tricoului, dar va fi acolo dacă e nevoie.

Este disponibil la bucată, la preţul de 16.10 euro.

ROŢILE RITCHEY SUPERLOGIC ZETA II

LogiCote este un tratament electro-ceramic de întărire a suprafeţei aplicat jantelor Ritchey SuperLogic, tratament ce îmbunătăţeşte mult rezistenţa jantei eliminând aproape total uzura de la frânare. Acest strat cu o grosime microscopică măreşte performanţele la frânare în condiţii umede. Roţile SuperLogic Zeta II cu LogiCote vor frâna mai bine şi vor rezista mai mult în timp decât jantele de aluminiu clasice.

– cel mai bun raport rigiditate/greutate din ofertă

– jantă tubeless ready

– tratamentul LogiCote îmbunătăţeşte performanţa frânării şi rezistenţa jantei

– butuci Phantom Flange cu 20/24 de spiţe

– fabricate manual cu spiţe DT Aero Comp şi nipluri de aluminiu

– quick release-uri Ritchey forjate incluse

– 1391 grame (593 g faţă, 798 g spate)

– preţul unui set este de 1070.90 euro

ROŢILE RITCHEY WCS APEX 38 CLINCHER

Cum proiectează Tom Ritchey setul de roţi suprem? Începe cu o jantă lată, tubeless ready şi cu profil mediu. O spiţează cu butucii din două piese forjate Phantom Flange proiectaţi să optimizeze avantajele de performanţă ale spiţelor tip J. Setul de roţi rezultat este printre cele mai uşoare, rigide şi fiabile pe care Ritchey le-a oferit vreodată.

Acestea sunt compatibile cu o mare varietate de configuraţii: frâne pe jantă sau pe disc, chiar şi cu noile axuri thru de 12 mm pe faţă. Roţile Apex vor funcţiona cu orice doar prin înlocuirea capetelor axului.

În timp ce ambele modele, disc şi non-disc, de Apex 38 clincher sunt tubeless ready şi împart dimensiunile OD/ID de 26/18.4 mm, asemănările se încheie aici. Jantele manufacturate de carbon sunt fabricate folosind ţesături speciale de carbon şi răşini selectate pentru a face faţă încălzirii în cele mai extreme condiţii. Dilema producătorilor de jante de carbon este cum să disipe căldura indusă de frânările lungi, jantele Ritchey au un sistem special de răşini şi materiale compozite optimizate pentru frânarea pe jantă pentru a elimina această problemă. Toate roţile din seria Apex sunt spiţate cu butucii de încredere Phantom Flange cu offset care măresc unghiul spiţelor mărind rezistenţa roţii.

Toate roţile trec prin teste riguroase cu ajutorul maşinii de test JOBST de producţie proprie. Aceasta simulează utilizarea reală în cele mai dificile condiţii pentru a asigura faptul că ele pot să poarte marca Ritchey.

– toţi butucii pe disc au spiţare duală 24/24H cu două flanşe forjate cu offset şi prinderi de disc Shimano Centerlock

– butucii pentru disc sunt compatibili în faţă cu ax QR9 standard sau cu ax thru de 12 sau 15 mm iar în spate fie cu QR9 standard, fie cu ax 142x12mm thru

– Apex 38 disc clincher au 1747 g (827 g faţa, 920 g spatele)

– Apex 38 road clincher au 1560 g (685 g faţa, 875 g spatele)

– preţul unui set este de 1727.90 Euro

Anvelopele Ritchey TRAIL BITE & DRIVE sunt urmaşele directe ale tehnologiilor lansate de Ritchey încă din 1984 când Tom Ritchey a fost primul să adapteze tehnologia folosită la anvelopele de şosea la cele de mtb prin introducerea unui TPI mai mare şi a unui cauciuc mai moale. Între timp a lansat şi prima anvelopă din lume cu profil special direcţional pentru ca mai târziu să producă primele anvelope de mtb cu profil special şi diferit pentru faţă şi spate.

Astăzi tehnologia perfecţionată de-a lungul timpului este aplicată noilor anvelope Trail Bite şi Drive ce dispun acum de o carcasă mai lată şi mai robustă care face faţă unui teren mai agresiv.

Ritchey Bite – poete fi folosit pe faţă sau spate cu direcţie specifică de rotaţie. Ritchey Drive este doar pentru spate dispunând şi aceasta de direcţie specifică de rotaţie şi de un cauciuc mai moale pentru aderenţă mai bună. Lăţimea carcasei este de 57mm rezultând o anvelpă de 2.25. Caracteristica WCS încorporează în anvelope talonul tubeless ready şi cauciuc cu compuşi mai moi. Dimensiunile disponibile sunt de 29 sau 27,5 inch. Variantele de TPI sunt 120 pentru modelul WCS sau 30TPI pentru nivelul Comp. Bite şi Drive sunt dotate cu ranforsare StrongHold™ ce ţine dintr-o parte în cealaltă a carcasei (doar la modelul WCS).

Preţul recomandat este de 86,30 euro pentru mărime 29er şi 80,90 euro pentru 27,5 inch.

Anvelopele Ritchey WCS SHIELD CX TUBELESS READY pentru ciclocros au fost îmbunătăţite pentru 2016 cu un talon special care permite acum o presiune mai mică a roţii. Rezultatul se traduce printr-o stabilitate mai bună pe viraje şi confort sporit. Profilul redus oferă calităţi bune pentru orice fel de drum datorită aderenţei specifice. Protuberanţele de pe margini dispun de design VFZ pentru tracţiune consistentă indiferent de unghiul de înclinaţie al bicicletei.

Modelul WCS este fabricat folosindu-se un compus dubu cu cauciuc mai moale pe margini, pentru mai multă siguranţă pe viraje, şi cauciuc mai ferm pe centru pentru viteză mai mare şi rezistenţă mai mare în timp. Densitatea este de 120 tpi în timp ce lăţimea carcasei este de 35mm. Anvelopele sunt tubeless ready şi au o greutate de 398 g.

Preţul recomandat este de 64,70 euro.

Anvelopa WCS Tom Slick 700x27c este originalul de la Ritchey. Dispune de caneluri adânci VFA™ pentru aderenţă sporita şi carcasa Stronghold. Anvelopele sunt bune de folosit mult după ce asfaltul s-a transformat în pietriş. Carcasa Stronghold este special gândită să reziste la tăieturi şi pene de cauciuc oferind în acelaşi timp posibilitatea folosirii unei presiuni mai mici fără riscul de pană. Carcasa are o densitate de 120 tpi în timp ce greutatea anvelopei este de 285 grame.

Preţul recomandat este de 46,40 euro.

GHIDONUL INTEGRAT RITCHEY WCS CARBON SOLOSTREEM

Un ghidon aerodinamic de cursieră integrat suficient de rigid pentru orice finish în sprint! Ghidonul SoloStreem este noul pas în evoluţia ghidonului MonoCurve. Forma de aripă superioară omologată de UCI oferă toate avantajele modelului Streem II carbon, dar cu rigiditate şi greutate posibilă doar cu un design integrat. Este dotat cu şanţuri pentru cabluri în partea inferioară şi este compatibil cu computerele K-edge sau altele cu prindere similară.

– ghidon aero omologat UCI cu drop scurt sau clasic

– canal pentru cabluri în zona inferioară pentru un aspect curat

– prinderi pentru accesorii integrate

– carbon UD mat

– preţul este de 539.90 euro

Ritchey WCS Evomax este un ghidon pe care producătorul îl recomandă pentru mai multe tipuri de biciclete – fie că este vorba de drumuri pietruite, ciclocros sau pur şi simplu ture lungi. Noul ghidon are o degajare a dropurilor de 12 grade pentru a face mai mult loc mâinilor şi pentru a crea o pârghie mai mare în comparaţie cu un ghidon normal. Multitudinea de poziţii în care poţi ţine mâinile ajută la atenuarea amorţirilor care mai apar la mâini.

Ghidonul dispune de forma Evo Curve cu degajare de 12 grade a dropurilor. Reach-ul este scurt, drop-ul puţin adânc, iar în partea ovalizată de sus există o curbură de 4 grade pentru o ergonomie mai bună. Materialul de fabricaţie este aluminiu 7050 triple-butted, modelul Comp fiind disponibil în varianta de aluminiu 6061. Dimensiunile disponibile sunt de 40, 42, 44 şi 46 cm lăţime. Greutatea este de 270 g (mărimea 42 cm) şi 292 g pentru modelul Comp, aceeaşi lăţime.

Preţul recomandat este de 107,90 euro.

Şi la pedale Ritchey stă bine pentru sezonul 2016 cu noile WCS Paradigm pentru XC şi Trail. Acestea au fost refăcute complet dispunând de un nou sistem de prindere a plăcuţei cu parte frontală fixă beneficiind în acelaşi timp şi de caracteristici foarte bune când terenul este plin de noroi. Sistemul de prindere pe ax a fost îmbunătăţit pentru a se mări durata de viaţă a rulmentului cu toate că înălţimea dintre plăcuţă şi ax a fost micşorată. În plus platforma mai mare îmbunătăţeşte stabilitatea.

Pedalele sunt disponibile în două versiuni: modelul pentru XC, mai uşor, şi Trail cu platformă mai mare. Materialele de fabricaţie sunt aluminiu forjat pentru corp, sistem de prindere din oţel şi ax CrMo. Fixarea se face printr-un sistem de rulmenţi capsulaţi ce beneficiază de protecţie foarte bună faţă de elemente fiind în acelaşi timp complet servisabili. Sistemul de prindere oferă 4 grade mişcare liberă stânga-dreapta a pantofului. Greutăţile per pereche sunt de 298 g pentru XC şi 347 g pentru Trail.

Preţul recomandat este de 161,90 eur (XC) şi 183,50 euro (Trail).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma