Categorii: Generale

Primele imagini şi informaţii despre Dynafit TLT7

Dynafit TLT5 şi modelul puţin îmbunătăţit TLT6 au fost probabil cel mai reuşit clăpar de schi de tură din istorie. Inovaţiile tehnice, modul de mers care te face să te simţi în pantofi de alergare, greutatea redusă, funcţionalitatea mare, toate au fost un mare pas înainte la momentul lansării. Este evident că vremea unui TLT7 nu avea cum să întârzie prea mult şi era clar de asemenea că de data asta vom vedea îmbunătăţiri majore.

Cei de la Wildsnow, cel mai cunoscut site de informaţii din domeniul schiului de tură şi de freeride, au prezentat zilele acestea primele imagini cu noul TLT7, ce va fi pus în vânzare pentru sezonul viitor 2016/2017…

În imaginile existente este prezentat modelul TLT7 Performance, cu componente din carbon. Acesta va avea o greutate de 1010 g. Forma vârfului clăparului a fost mult îmbunătăţită, numele acestuia fiind „Speed Nose”. Pentru îmbunătăţirea modului de mers, inserţiile din vârful clăparului au fost mutate ceva mai în spate, astfel obţinându-se un mod de mers mai natural. În schimb, pare evident că nu se mai pot folosi colțari automați, vârful nemaiavând nicio proeminență. Iar de data asta clar nu vor mai putea fi folosiți cu legături cu prindere clasică (teoretic nici TLT5/6 nu puteau, dar practic mergeau).

Cea mai mare modificare structurala este însă sistemul de închidere. Chiar dacă s-au păstrat cele două bucle principale, bucla inferioară se deschide acum cu ajutorul unui cablu care este acţionat tot de bucla superioară. Astfel, cu o singură mişcare, la trecerea în modul de mers, se deblochează articulaţia, se desface clapeta de sus şi acum se lărgeşte şi cablul clapetei inferioare. Acest lucru va îmbunătăţi considerabil confortul la mers. Denumirea noului sistem este Ultra Lock 3.0

Inserţiile din faţă au fost reproiectate, ele fiind îmbunătăţite faţă de cele anterioare, fiind schimbată forma şanţului care permite ghidarea pinilor în locaţia lor, sistemul avînd denumirea „Masterstep Insert”. Mecanismul anterior era foarte eficient, aşa că putem doar bănui că acesta va fi şi mai bun.

Clăparul va avea cu siguranţă varianta clasică, probabil cu două tipuri de ciorap interior, ca şi modelul actual TLT6, iar ca greutate va fi probabil mai uşor cu până la 50 g. Urmează modelul mai uşor şi mai rigid din carbon Performance. În plus, va mai exista şi un model în serie limitată Carbonio, care va face parte dintr-un pachet complet împreună cu un model de schiuri cu 88 mm în talie şi o jachetă de puf. Acest pachet va fi disponibil doar în locaţii selecţionate. În imaginea de la începutul articolului avem mai mult ca sigur de la stânga la dreapta varianta feminină, varianta Performance şi varianta simplă Mountain.

Din păcate nu ştim încă dacă au construit corpul clăparului ceva mai larg în zona mediană, aceasta fiind principala problemă la vechii TLT5 şi 6.

Aşteptăm cu nerăbdare informaţii complete cu privire la toată gama TLT7 şi mai ales preţurile oficiale şi data lansării pe piaţă. Vom reveni cu siguranţă imediat ce vom dispune de aceste informaţii.

Sursa: wildsnow.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma