Poate că au determinat câteva strâmbări din nas atunci când și-au făcut apariția, însă cursierele de anduranță s-au cizelat puternic în puținul timp trecut de la lansarea lor. Și nu doar că s-au mai rafinat, ci au fost adoptate de tot mai multe mărci, în special de cele premium. Iar cum Cannondale se înscrie în acest registru, ba chiar a avut și o echipă profesionistă întreagă la dispoziție să treacă modelele prin botezul focului, produsul livrat de americani are de urcat înălțimea unor așteptări exigente. Deci, cum se prezintă Synapse Hi-Mod Ultegra Disc?
Modelul se află pe a doua treaptă valorică a liniei Synapse din care face parte, drept care împarte același cadru cu cel mai performant model din categorie, diferența constând doar în echipare și prețul mai scăzut care va gravita totuși undeva în jurul a 3.000 de euro. Luând în considerare pedigree-ul setului Shimano Ultegra, al cărui singur minus este cel de greutate, căci în rest funcționează brici, deficitul l-am categorisi ca neglijabil, cu excepția situației când nu te mulțumești cu ceva mai prejos de cel mai bun cu putință. În orice caz, acțiunea lină a componentelor Ultegra, cuplate pentru acest model cu angrenajul HollowGram SI, progenitura proprie a Cannondale, vor înmuia chiar și inima celui mai aprig detractor odată ce a pornit în tură.
Vorbe la fel de frumoase nu putem spune însă despre frânele pe disc, dar aici există un clenci. Modelul mecanic Shimano BR-CX77 aflat pe acest Synapse a fost o improvizație, cursiera de stoc ce va apărea curând pe rafturile magazinelor urmând să beneficieze de hidraulicele RS685 ale aceluiași producător, în acest caz fiind înlocuite și manetele dual-control cu cele specifice acestor frâne. Dar, în caz că dați totuși peste CX77, să stiți de pe acum că performanțele de frânare lasă de dorit și ne-am putea descurca foarte bine și fără scârțâitul de rigoare survenit la momentul acționării lor.
Și acum câteva lucruri despre cadru, unde Cannondale se bazează exclusiv pe abilitățile sale. De la prima vedere, știi că ai în fața ta un model al unei mărci premium, grija pentru detalii și elaboratele forme ale țevilor cadrului alimentând puternic această stare de fapt. E drept că și tehnologia de reducere a vibrațiilor SAVE Plus are aportul ei în atingerea acestor siluete, însă suntem complet încrezători că acestea au princpalul scop de a îmbina armonios estetica cu eficiența tehnologică. Printre alte trăsături, cadrul include și un foarte discret cablaj intern, dar și posibilitatea de a monta anvelope de 28mm, în ton cu ceea ce presupune o cursieră de anduranță.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii