Categorii: GeneraleNoutati

Prim contact: Cannondale Synapse Hi-Mod Ultegra Disc (2015)

Poate că au determinat câteva strâmbări din nas atunci când și-au făcut apariția, însă cursierele de anduranță s-au cizelat puternic în puținul timp trecut de la lansarea lor. Și nu doar că s-au mai rafinat, ci au fost adoptate de tot mai multe mărci, în special de cele premium. Iar cum Cannondale se înscrie în acest registru, ba chiar a avut și o echipă profesionistă întreagă la dispoziție să treacă modelele prin botezul focului, produsul livrat de americani are de urcat înălțimea unor așteptări exigente. Deci, cum se prezintă Synapse Hi-Mod Ultegra Disc?

Modelul se află pe a doua treaptă valorică a liniei Synapse din care face parte, drept care împarte același cadru cu cel mai performant model din categorie, diferența constând doar în echipare și prețul mai scăzut care va gravita totuși undeva în jurul a 3.000 de euro. Luând în considerare pedigree-ul setului Shimano Ultegra, al cărui singur minus este cel de greutate, căci în rest funcționează brici, deficitul l-am categorisi ca neglijabil, cu excepția situației când nu te mulțumești cu ceva mai prejos de cel mai bun cu putință. În orice caz, acțiunea lină a componentelor Ultegra, cuplate pentru acest model cu angrenajul HollowGram SI, progenitura proprie a Cannondale, vor înmuia chiar și inima celui mai aprig detractor odată ce a pornit în tură.

Vorbe la fel de frumoase nu putem spune însă despre frânele pe disc, dar aici există un clenci. Modelul mecanic Shimano BR-CX77 aflat pe acest Synapse a fost o improvizație, cursiera de stoc ce va apărea curând pe rafturile magazinelor urmând să beneficieze de hidraulicele RS685 ale aceluiași producător, în acest caz fiind înlocuite și manetele dual-control cu cele specifice acestor frâne. Dar, în caz că dați totuși peste CX77, să stiți de pe acum că performanțele de frânare lasă de dorit și ne-am putea descurca foarte bine și fără scârțâitul de rigoare survenit la momentul acționării lor.

Și acum câteva lucruri despre cadru, unde Cannondale se bazează exclusiv pe abilitățile sale. De la prima vedere, știi că ai în fața ta un model al unei mărci premium, grija pentru detalii și elaboratele forme ale țevilor cadrului alimentând puternic această stare de fapt. E drept că și tehnologia de reducere a vibrațiilor SAVE Plus are aportul ei în atingerea acestor siluete, însă suntem complet încrezători că acestea au princpalul scop de a îmbina armonios estetica cu eficiența tehnologică. Printre alte trăsături, cadrul include și un foarte discret cablaj intern, dar și posibilitatea de a monta anvelope de 28mm, în ton cu ceea ce presupune o cursieră de anduranță.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma