Cine credea că Săptămâna Europeană a Mobilităţii este un moment de respiro pentru cei neconvinşi de utilitatea automobilului pentru deplasare urbană, s-ar fi simțit ca-n Paradis dacă ar fi vizitat luna trecută orașul Suwon, din Coreea de Sud. In esență, primarul a declarat ca în luna septembrie automobilele să fie complet interzise într-un cartier al orașului, locuitorii având la dispoziție doar biciclete și transport în comun pentru a se deplasa.
Cei 4.300 de locuitori ai cartierului Haenggung-dong au avut ocazia să experimenteze timp de 30 de zile cum este să nu mai folosească automobilul personal pentru deplasare, la dispoziția lor fiind puse 1.500 de vehicule eco-mobile, după cum declară organizatorii. Investiția de 9 milioane de euro pe care a reprezentat-o acest festival al mobilității a cuprins și realizarea infrastructurii necesare respectivelor eco-mobile (revenim imediat cu explicațiile de rigoare).
Pe lângă impactul ecologic incontestabil (emisii de CO2 de 600 de tone pentru cele 1.400 de gospodării din cartier, față de circa 1.500 cât ar fi media obișnuită), EcoMobility World Festival 2013 a deschis noi orizonturi pentru locuitorii orașului, în termeni de confort, siguranță, dar și sănătate.
Cât despre eco-mobilele folosite, acestea au la bază modele convenționale de biciclete, dar și alte „derivații”, cum ar fi biciclete electrice sau orizontale cu mai multe locuri, velo-taxi-uri, cargo bike, etc. Mai multe detalii despre inițiativa coreeană pot fi găsite pe site-ul dedicat.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…