Merida și-a actualizat gama de biciclete în ultimul timp prin schimbări radicale de design și geometrie. Totul a început cu modelul de enduro, One-Sixty, iar la scurt timp a venit și noul One-Forty cu suspensii de 150 mm. Foarte de curând, Merida a scos la iveală o variantă mai ieftină a modelului One-Sixty, poartă denumirea One-Sixty FR și dispune de un cadru construit din aluminiu cu suspensii puțin mai mari, astfel orientându-se către segmentul enduro/freeride.
După o așteptare îndelungată Merida în sfârșit ne prezintă noul One-Twenty. O bicicletă versatilă, destinată oamenilor care se bucură de pedalatul în natură și de trasee super distractive.
One-Twenty, de-a lungul anilor, a fost o bicicletă care a oferit o performanță neobișnuită design-ului pe care îl avea. Pot spune asta căci am testat-o pe traseele de la Ciocanu unde s-a descurcat extraordinar, bicicleta atunci având suspensii cu o cursă de 120mm (S) și 130mm (F). Noului model i-au fost adăugați încă 10mm cursei suspensiei spate, obținând astfel 130mm (S) și 130mm (F).
Producătorul taivanez a avut ca scop în proiectarea noului One-Twenty să creeze o bicicletă capabilă, accesibilă și mai longevivă din punct de vedere al întreținerii. Cadrul primește un nou design cum era de așteptat. Împrumută sistemul P-FLEX al suspensiei de la Ninety-Six, One-Sixty și One-Forty care poziționează amortizorul pe orizontală cu solul. Acest sistem este simplu și ușor de întreținut.
Pe lângă acest sistem P-FLEX, Merida pune la dispoziție o metodă prin care iți poți găsi marimea perfectă a cadrului în funcție de stilul de dat. Poartă denumirea de Agilometer, iar acest sistem îl regăsiți și la celelalte modele.
Mai departe, o decizie sau mai bine spus o caracteristică neaștepatată este materialul din care este construit cadrul. Brandul taivanez s-a orientat spre aluminiu pentru modelul One-Twenty, deoarece aluminiu a fost materialul lor de bază de foarte mulți ani, iar cu acesta nu pot da greș. Prin urmare aluminiul le-a oferit posibilitatea celor de la Merida de a lucra la potențialul lor maxim.
Merida One-Twenty nu este construită pentru a câștiga maratoane, curse de XC sau chiar enduro. Nu iși găsește locul în segmentul de competiție. Ea iși găsește locul în inima rider-ului care vrea să se bucure de traseele mai îndepărtate de casă, căci nu toți avem muntele lăngă noi. Pe scurt, este un all-rounder perfect.
Revenind la sistemul suspensiei P-FLEX, care este cea mai dramatică schimbare adusă, permite cadrului să flexeze în zona seat-stay-ului și a chainstay-ului, prin urmare punctul de pivot rămâne istorie. Grație acestui sistem, greutatea a fost redusă, cadrul este mai solid, iar suspensia spate, care acum are o cursă de 130mm, este mult mai capabilă când vine vorba de coborâri și foarte eficientă la pedalat. În completare, scopul brand-ului cu noul sistem este de a nu trece ușor prin cursa amortizorului, dar în acelasi timp să fie confortabilă, receptivă și prietenoasă cu pedalatul la deal.
Actualizările nu sunt nici pe departe uitate, geometria noului One-Twenty este de asemenea îmbunătățită. Ughiul furcii este amplasat la 66 grade, cel al seat-stay-ului este la 78,5 grade, reach-ul măsoară 465 mm în mărimea M a cadrului, iar chainstay-ul are o valoare de 435 mm, desigur, tot pentru mărimea M. Cu aceste valori putem spune că bicicleta este optimizată pentru trasee mai agresive, iar mărimea chainstay-ului fiind mică, nu va lipsi nici distracția. Greutatea cadrului, fără amortizor, ax, cheiță de șa și headset este de 3.100 grame.
Cum ar fi să ai un cadru, iar cu acel cadru să poți avea două biciclete? Nu în acelasi timp, desigur. Cei de la Merida s-au gândit să ofere această posibilitate celor care și-ar dori o bicicletă orientată spre XC sau maraton la un preț mai atractiv, cu mențiunea de a schimba doar suspensiile noului One-Twenty cu unele mai mici. Prin urmare, așa ia naștere Merida Ninety-Six LITE. Ambele modele împărtășesc același cadrul, dar există mici diferențe la geometrie datorită suspensiilor cu curse diferite. La noua Ninety-Six LITE cursa suspensiilor este de 110 mm, atât în față cât și în spate.
Pentru One-Twenty, Merida pune la dispoziție trei varinate diferite în termeni de echipare și culoare. Cât pentru Ninety-Six, publicul are la dispoziție două opțiuni de echipare.
Varianta One-Twenty 300 vine împreună cu o furcă Suntour XCR34 pe aer, un amortizor SR Suntour Edge Plus 2CR, frâne Shimano MT200 cu două pistoane și discuri de 180 mm, atât în față cât și în spate. În continuare avem transmisia, care este compusă din, un schimbător Shimano CUES U6000, o manetă Shimano din aceeași gamă, un angrenaj Merida Expert TR cu 32 de dinți și o caseta de pinioane Shimano CUES LG400, 11-48 dinți. În final mai sunt de menționat roțile care provin de la Merida, modelul COMP CC ll. Împreună cu aceste componente, aceasta variantă are greutatea de 16,5 kg în mărimea M, iar prețul de achiziție este de 8.590 lei.
Această variantă vine echipată cu o furcă pe aer Marzocchi Z2, un amortizor tot pe aer de la RockShox, modelul Deluxe Select+ care dispune și de lockout, o transmisie full Shimano Deore cu caseta de 10-51 (dinți), iar din gama Deore provin și frânele care au 4 pistoane în față și două în spate, funcționează împreună cu discurile de 203 mm (F) și 180 mm (S). Roțile provin și ele de la Merida, numai că sunt modelul COMP TR , iar greutatea totală a acestei variante este de 15,7 kg în mărimea M. Prețul de achiziție este de 11.490 lei.
Varianta finală ne încântă cu o echipare ceva mai performantă. Prin urmare, dispune de o furcă RockShox PIKE Select, un amortizor RockShox Deluxe Select+ cu lockout, o transmisie din gama SRAM NX Eagle, frâne SRAM DB8 în patru pistone cu discuri de 200 mm, iar la nivel de roți se prezintă cu Merida EXPERT TR TubelessReady. Greutatea aceste variante este de 15,1 kg, de asemenea în mărime M. Acest model nu va fi disponibil în România.
Varianta de bază 400 are o furcă Suntour Raidon34 R-2CR, un amortizor SR Suntour Edge Plus, o transmisie din gama Shimano Deore, frâne Shimano MT200 și roți Merida COMP CC ll.
XT Edition se referă la transmisia montată pe această variantă, ca și consecință are o transmisie full din gama Shimano XT și frâne Shimano Deore în două pistoane cu discuri de 180 mm. La nivel de suspensii vine cu furca RockShox SID SL și cu amortizoru RockShox Deluxe Select+. Rpțile provin de la Merida și sunt modelul EXPERT CC ll. Acest model vine la prețul de 13.490 lei.
Noua Merida One-Twenty va fi disponibilă în România prin importatorul oficial BikeFun, începând cu luna martie 2024, doar în varianta de echipare 300 și 600. De asemenea și modelul Ninety-Six în varianta XT Edition va fi disponibil prin BikeFun, în toate mărimile cadrului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…