Categorii: GeneraleNoutati

Germania se pregătește de primii 85 de kilometri de autostradă pentru biciclete

Europa își îndreaptă tot mai atent și mai des privirea spre mijloace de transport cu adevărat eficiente, iar dacă numim bicicleta ca aflându-se în fruntea acestei liste, mă îndoiesc că am greși. Acum mai bine de un secol, americanii s-au gândit la asta, iar de mai bine de câțiva ani danezii marșează pe aceeași idee. Însă nemții au de gând să intre în scenă în stilul ireverențios cu care ne-au obișnuit de-a lungul istoriei și anunță construcția a 85 de kilometri de autostradă veritabilă pentru bicicliști.

Urmând să lege orașele Renaniei de Nord Hamm și Duisburg, autostrada va trece prin locul unor căi ferate dezafectate. Ca standard de construcție, câte două benzi pe sens vor figura, lucrările fiind planificate să înceapă anul viitor și să se încheie în câțiva ani.

Landul respectiv a fost ales pentru că blocajele în trafic de acolo sunt printre cele mai mari, iar impactul estimat al noului drum va duce la un număr potențial de utilizatori de circa 2 milioane de persoane, cu impactul aferent asupra dioxidului de carbon emis.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Wow... Am vazut o frantura de stire postata pe facebook si am crezut ca e un articol scris de cei de la Times New Roman :))

    Incredibil... In timp ce la noi smardoii cu BMW lovesc intentionat biciclistii prin trafic!

  • Eh, ma scuzati, la orele acelea sa fie si gramatica corecta (ha ha, cacofonie :P ) imi fac mea culpa, dar.... , a trecut pe la corector inainte! :D

    Chill man, s-a vazut si mai rau... mult mai rau....

  • Mircea Vasile P., nu știu pe unde ai nimerit tu, dar toate drumurile sint _excelent_ indicate. Dacă te-au scos afara înseamnă ca ai nimerit pe un drum rezervat automobilelor, ceea ce este, scuza-ma, sinucigaș. Exista o rețea de drumuri secundare extrem de densa, in stare foarte buna si cu foarte putina circulație pe care se poate ajunge cam oriunde. Știu ce zic, fac in medie 500km pe luna in mod sportiv pe drumurile astea.

  • SLava Domnului! Ca in Franta de exemplu m-au dat afara de pe national desi nu scria nicaieri ca e interzis.

    Iar in destule locuri ma chinuiam prin marile orase sa ies ca numai catre autostrada erau indicatoarele.

  • A-ti trimis linkul catre articol si la nenea doctor Oprescu? Poate face o banda pentru bicle pe autostrada suspendata! :)

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

8 minute in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma