Categorii: Generale

FSA lansează noul groupset wireless K-Force WE

Aflat în stadiul de prototip încă din august 2017, noul gropuset wireless FSA K-Force WE este în acest moment disponibil pe piață. Fiind electronic, pentru a funcționa, sistemul necesită evident o baterie. FSA spune însă că aceasta durează foarte mult încât este posibil chiar să uiți că ai o baterie undeva pe bicicletă. Totuși nu vei fi în situația să te trezești cu „schimbătoarele descărcate” pentru că sistemul te va avertiză din timp când este nevoie să reîncarci acumulatorul.

Foto: JIMMY CAVALIERI – bicycling.com

Comunicarea se face prin protocolul ANT+ ușor alterat și securizat de FSA. Această comunicare prin ANT+ permite să-ți conectezi toți senzorii (viteză, cadență, puls chiar și oxigenarea din sânge). Același protocol este utilizat și pentru a comunica cu programul de pe calculator. E vorba de o aplicație produsă de FSA care permite să-ți reglezi transmisia, să diagnostichezi sistemul și să fii la zi cu orice noutate lansată de FSA.

Ergoshifterele FSA K-Force WE comunică prin ANT+ cu schimbătoarele și oferă o ergonomie bună mulțumită celor 2 dimensiuni disponibile. Reach-ul este reglabil – pentru a se potrivi cu mai multe dimensiuni de mâini, iar manetele sunt din carbon UD. Fiind wireless, manetele funcționează cu o baterie mică de tip monedă.

Angrenajul FSA K-Force dispune de brațe din carbon goale la interior, cu finisaj carbon UD. Axul pedalier este BB386EVO fabricat din aluminiu 7050. Foile sunt din aliaj 7075 prelucrate CNC, iar șuruburile Torx T30, tot aluminiu 7075. Pentru brațe lungimile disponibile sunt 165 mm; 170; 172,5; 175; 177,5 și 180 mm. În cazul în care vrei să instalezi alte foi, BCD-ul este 110 mm. Combinațiile de foi sunt 53/39T; 52/36T; 50/34T.

Schimbătorul spate FSA K-Force WE funționează cu casete de 11 pinioane. Scripeții brațului schimbătorului sunt din carbon. Funcționează cu pinion mare de maxim 28T.

Schimbătorul față FSA K-Force WE este compatibil cu transmisia pentru 11 viteze. Partea supusă la efort este construită din oțel și titan.

Frânele FSA K-Force sunt cele mai noi și mai avansate de la FSA. Oferă putere mare de frânare, modulație și feedback. Sunt compatibile și cu jantele noi mai late. Profilul este redus pentru o aerodinamică îmbunătățită. Cleștii sunt construiți din aluminiu ușor în timp ce șuruburile sunt din titan. Brațele cleștilor au secțiunea pătrat pentru a oferi o rigiditate cât mai bună. Greutatea este de 299 grame / pereche.

Pinioanele FSA K-Force sunt compatibile cu sistemele de 11 viteze fiind construite din oțel-carbon și titan tratate la cald. Suprafața mare de contact de la interior protejaeză corpul propulsor al butucului. Combinațiile disponibile sunt: 11-23T; 11-25; 11-28T. Greutatea anunțată este de 257 grame.

Lanțul FSA K-Force are o lățime de 5,6 mm și dispune de pini perforați, la fel ca și plăcuțele interioare și exterioare, pentru o greutate finală cât mai mică. Finisajul este realizat cu nichel. Greutatea anunțată este de 246 grame pentru lanțul cu 114 zale.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma