Aflat în stadiul de prototip încă din august 2017, noul gropuset wireless FSA K-Force WE este în acest moment disponibil pe piață. Fiind electronic, pentru a funcționa, sistemul necesită evident o baterie. FSA spune însă că aceasta durează foarte mult încât este posibil chiar să uiți că ai o baterie undeva pe bicicletă. Totuși nu vei fi în situația să te trezești cu „schimbătoarele descărcate” pentru că sistemul te va avertiză din timp când este nevoie să reîncarci acumulatorul.
Comunicarea se face prin protocolul ANT+ ușor alterat și securizat de FSA. Această comunicare prin ANT+ permite să-ți conectezi toți senzorii (viteză, cadență, puls chiar și oxigenarea din sânge). Același protocol este utilizat și pentru a comunica cu programul de pe calculator. E vorba de o aplicație produsă de FSA care permite să-ți reglezi transmisia, să diagnostichezi sistemul și să fii la zi cu orice noutate lansată de FSA.
Ergoshifterele FSA K-Force WE comunică prin ANT+ cu schimbătoarele și oferă o ergonomie bună mulțumită celor 2 dimensiuni disponibile. Reach-ul este reglabil – pentru a se potrivi cu mai multe dimensiuni de mâini, iar manetele sunt din carbon UD. Fiind wireless, manetele funcționează cu o baterie mică de tip monedă.
Angrenajul FSA K-Force dispune de brațe din carbon goale la interior, cu finisaj carbon UD. Axul pedalier este BB386EVO fabricat din aluminiu 7050. Foile sunt din aliaj 7075 prelucrate CNC, iar șuruburile Torx T30, tot aluminiu 7075. Pentru brațe lungimile disponibile sunt 165 mm; 170; 172,5; 175; 177,5 și 180 mm. În cazul în care vrei să instalezi alte foi, BCD-ul este 110 mm. Combinațiile de foi sunt 53/39T; 52/36T; 50/34T.
Schimbătorul spate FSA K-Force WE funționează cu casete de 11 pinioane. Scripeții brațului schimbătorului sunt din carbon. Funcționează cu pinion mare de maxim 28T.
Schimbătorul față FSA K-Force WE este compatibil cu transmisia pentru 11 viteze. Partea supusă la efort este construită din oțel și titan.
Frânele FSA K-Force sunt cele mai noi și mai avansate de la FSA. Oferă putere mare de frânare, modulație și feedback. Sunt compatibile și cu jantele noi mai late. Profilul este redus pentru o aerodinamică îmbunătățită. Cleștii sunt construiți din aluminiu ușor în timp ce șuruburile sunt din titan. Brațele cleștilor au secțiunea pătrat pentru a oferi o rigiditate cât mai bună. Greutatea este de 299 grame / pereche.
Pinioanele FSA K-Force sunt compatibile cu sistemele de 11 viteze fiind construite din oțel-carbon și titan tratate la cald. Suprafața mare de contact de la interior protejaeză corpul propulsor al butucului. Combinațiile disponibile sunt: 11-23T; 11-25; 11-28T. Greutatea anunțată este de 257 grame.
Lanțul FSA K-Force are o lățime de 5,6 mm și dispune de pini perforați, la fel ca și plăcuțele interioare și exterioare, pentru o greutate finală cât mai mică. Finisajul este realizat cu nichel. Greutatea anunțată este de 246 grame pentru lanțul cu 114 zale.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…