Am înnebunit cu bicicletele astea electrice! Vestul ne spune că ele sunt viitorul în timp ce estul strânge cureaua și salariile sau face credit pentru o bicicleta bună, normală, fără motor. Dar care este adevărul? Sunt aceste biciclete electrice, biciclete adevărate? Sunt mai bune pentru oraș, touring sau merg chiar și la concurs?
Pentru a afla am decis să facem un test. La maratonul mtb Transilvania Bike Trails Race de weekendul acesta de la Saschiz, am decis să participăm cu un mtb electric. Da, am renunțat la orgoliul nostru de mtb-iști puri și am apelat la această modalitate de a concura, însă totul în numele științei! Este drept că regulamentul competiției interzice utilizarea altor biciclete în afară de cele propulsate exclusiv prin forță umană însă organizatorii au fost drăguți și ne-au permis să participăm.
Vom fi în concurs, cu număr de concurs și cip, vom fi prezenți și în clasamente pentru a putea face ceva comparații, însă nu vom conta totuși ca poziție în clasament. Nu știu cum se va face treaba asta însă mulțumim din nou organizatorilor Fundația ADEPT Transilvania și Clubul Sportiv NoMad Multisport cât și firmei de cronometrare Evo Chip Ungaria, că au acceptat să-și complice putin viața pentru a ne face pe plac.
Ok, toate bune și frumoase, vom fi împinși de la spate de un motor electric și vom termina în clasament muult mai sus decât am fi reușit în mod normal, nu? Ei bine nu neapărat. Situația nu este deloc atât de simplă precum pare. Este drept că redactorul nostru Dan Mazilu, pentru că el va fi cobaiul, va avea ajutor de la motorul electric, dar pentru cât timp sau pentru câți kilometri? Autonomia unei baterii variază atât de mult în natură încât e imposibil să anticipezi ceva. Orice, de la temperaturi joase până la prea multă urcare poate să scurteze semnificativ durata de viață a bateriei.
La rece în casă, computerul bicicletei Ghost Teru 4, care va fi folosită prin amabilitatea SportGuru.ro, afișează o autonomie de 109 km în modul Eco, 54 km în modul Tour, 46 km în modul Sport și doar 37 km în modul Turbo! Iar traseul de anul ăsta de la TBT Race are nu mai puțin de 78 km, tura lungă! Atâta îi trebuie lui Dan să i se termine bateria înainte de finiș. Bicicleta are nu mai puțin de 21 kg! Așadar nu va fi deloc ușor să fie urnită, spre final de concurs, prin forțe proprii.
E drept că se poate folosi modul Eco tot timpul însă acest mod este el suficient de asistent pentru a face diferența într-un concurs? Modul Sport ar fi fost cel mai potrivit însă ține doar 46 km. E drept că mai e și la vale, dar cât? Și colac peste pupăză acest model de bicicletă electrică, cum sunt însă și majoritatea, nu are funcție regenerativă, de reîncărcare a bateriei la fiecare frânare.
Așadar o mulțime de întrebări la care vom încerca să răspundem sâmbătă la TBT Race 2016 concurând cu acest mtb electric. Sperăm ca totul să decurgă conform planului, iar vremea să fie cât mai călduroasă, pentru ca bateria să țină cât mai mult!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…