Comisia Europeană a realizat o cercetare privind numărul de bicicliști care au decedat ca urmare a accidentelor rutiere, preluată de către HotNews.ro. Statisticile nu sunt tocmai îmbucurătoare, arătând că anual, în statele Uniunii Europene, circa 2.000 de persoane care pedalează își pierd viața ca urmare a accidentelor în care sunt implicate.
În UE anul trecut, bicicliştii au reprezentat 8% dintre cei care au murit pe şosele, informează sursa citată, ceea ce înseamnă aproximativ 2.000 de persoane. Cât de mult reprezintă cicliștii din totalul celor decedați în accidente rutiere? Olanda are cel mai mare procent raportat la numărul victimelor de pe teritoriul său, 24%, numărul deceselor în 2014 fiind de aproximativ 100. Totuși, nu e de mirare ponderea atât de mare a bicicliștilor în această listă, dat fiind că Olanda este celebră pentru numărul mare de oameni care folosesc bicicleta ca mijloc principal de deplasare. De asemenea, dacă în mărimi relative Olanda conduce, acest lucru nu înseamnă că lucrurile stau la fel în mărimi absolute, în Germania înregistrându-se 300 de decese în rândul bicicliștilor, în timp ce în Italia 250.
În Danemarca ponderea cicliștilor din toate decesele de pe șosele este de 17%, iar în Ungaria, de 12%. În România e 9%, în Grecia de 2% și în Franța, de 4%. Variațiile procentuale sunt foarte mari între țări și provin atât din diferențele legate de tradiția ciclismului, cât și din legislație. Cele mai grave răni sunt la cap și la gât, dar diversele studii au arătat că purtarea căștii poate reduce cu 63-88% producerea unor răni la nivelul capului sau a unor leziuni cerebrale.
Sursa: HotNews.ro
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Faptele prezentate de Hotnews par scoase din context. In primul rand, tendinta este de usoara scadere a numarului de ciclisti decedati, cum se poate vedea de aici (pagina 2, jos).
In al doilea rand, prezentarea procentului de ciclisti din totalul deceselor nu este foarte relevant. Asa cum scrie si in articolul de fata, unde bicicleta este mai raspandita, logic vor fi mai multe victime pe bicicleta.
In al treilea rand, Hotnews afirma ca: "Numarul de decese a scazut mult mai puternic in tarile care obliga macar o parte dintre ciclisti sa poarte casca". Eu zic ca lipsesc din articol datele care sa arate asta.
Nu mai insist cu "diversele studii" despre casca...