Categorii: Generale

BOS aduce la downhill tehnologia raliului Dakar prin noua furcă IDYLLE FCV 37

BOS Suspension are o veche istorie în lumea mtb-ului, dar şi în rally, motocross şi Dakar. Folosind acea experienţă obţinută în off-road şi introducând-o la downhill compania lansează o versiune FCV (Frequency Control Valve) pentru furca lor de downhill.

Sistemul constă într-o valvă de inerţie situată în cartuşul hidraulic, valvă care poate face diferenţa dintre mişcările riderului şi denivelările venite din teren. Pentru a înţelege mai uşor te poţi gândi la un al 2lea amortizor care este capabil să neutralizeze compresia exercitată de rider, lucru care face ca furca să lucreze mai sus când este nevoie, spre exemplu pe viraje. Când vorbim de impacturi mari valva FCV se deschide pentru a ajuta la disiparea lor.

Sistemul a fost testat pe maşini cu adevărat deosebite cum ar fi buggy-ul SMG-Redbull Dakar al lui Carlos Sainz. Însă sistemul este folosit în stadiu de dezvoltare deja de două sezoane de Cupă Mondială.

Alte modificări ale furcii includ un şasiu redesenat şi cursă mai mare. Pentru a compensa adăugarea forţelor generate de roţile mai mari de 27,5 inch BOS a mărit diametrul braţelor culisante de la 36 la 37mm. Au modificat însă şi braţele inferioare pentru a îmbunătăţi degajarea la roată.

Cartuşul de aer este acum independent faţă de braţe lucru care permite furcii să flexeze ferind şi o sensibilitate mai bună. O altă îmbunătăţire a furcii este şi un nou tampon hidraulic care este acum mai lung.

La teste s-a văzut clar pe grafice tranziţia când furca lovea sistemul vechi de bottom out. Noul sistem hidraulic mai lung permite o tranziţie mai puţin bruscă de la mişcare la oprirea completă a cursei furcii.

Pentru a face loc acestui tampon mai lung BOS a adăugat încă 8 mm de cursă. Noua furcă BOS Idylle FCV are acum 208mm de cursă supla şi lină. Greutatea anunţată este de 2680 g. În plus se pare că firma are de gând să introducă noua tehnologie FCV la întreaga sa gamă de produse, lucru pe care îl vom afla anul viitor pentru produsele 2016.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma