Categorii: Generale

Bike-ul de enduro cu suspensie ajustabilă Bionicon rEVO suferă modificări pentru 2018

Specialiștii germani în suspensii Bionicon au pregătit pentru 2018 o versiune mult îmbunătățită rEVO, bicicleta de enduro cu suspensie reglabilă pe teren. Noutățile includ un nou tip de suspensie reglabilă ClimbAir, o furcă nouă și un cadru mai ușor cu spațiu pentru anvelope plus.

În centrul noului rEVO se află bineînțeles sistemul de suspensie reglabilă care a fost denumită simplu sistemul Bionicon ce leagă pneumatic între ele furca și amortizorul. La apăsarea unui buton aerul poate să circule între camerele secundare ale furcii și amortizorului, schimbând dramatic geometria bicicletei cu aproximativ 5 grade la unghiul furcii și a tijei de șa, păstrând neschimbată înălțimea monoblocului. Acest lucru îi permite să urce mai bine decât o bicicletă de XC și să coboare mai bine decât una de DH!

Sistemul pneumatic de pe noul model a fost redenumit ClimbAir. Chiar dacă sistemul funcționează la fel, camera secundară de aer a amortizorului a fost redesenată pentru un răspuns mai rapid al sistemului.

Suspensia simplă horst-link de pe rEVO nu s-a modificat, existând în continuare opțiunile de cursă de 160 mm sau 180 mm pe același cadru, folosind brațe diferite ale suspensiei.

Biciceltele primesc o nouă furcă simplă X-Fusion Metric pe aer.

Cadrul din aluminiu a primit și el modificări, cu un headtube conic redesenat. Bionicon a redesenat și zona din spate pentru a mări spațiul pentru anvelope de până la 2.6. Datorită unui seat-tube mai scurt toate cadrele în afară de mărimea S pot folosi o tijă dropper de 150 mm. Chiar dacă toptube-ul s-a lungit și s-a lățit, noile cadre sunt mai ușoare cu câteva grame decât modelul vechi.

Toate modelele folosesc acum roți 27.5+ Boost și pot fi modificate să aibă cursa spate dorită dintre cele două disponibile.

Bicicletele din aluminiu folosesc un headset intern zero stack 44/55, tijă de 30.9 mm și monobloc filetat de 73 mm. Butucul spate e de 148×12 mm, există prindere ISCG 05 iar prinderile de etrier post mount sunt pentru discuri de 180 mm. Cadrul folosește rutare externă modulară a cablurilor pentru orice sistem existent, inclusiv pentru deraior față, existând și un port în seat-tube pentru tijă dropper stealth.

Bionicon rEVO este disponibilă în trei versiuni, fiecare cu suspensie de 160 sau 180 mm. Există chiar și o versiune fără sistemul ClimbAir, dar acesta e elementul distinctiv al bicicletei! Jantele folosite au lățime internă de 30 mm iar butucii sunt de la DT, suspensiile de la X-Fusion și anvelopele de la Maxxis.

Bicicleta e disponibilă în 4 mărimi între S și XL și în trei culori standard: albastru, negru sau argintiu. Cel mai ușor model rEVO 0 are o greutate de doar 13.5 kg și culori speciale.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma