Asociația HaiCuBicla a depus recent la Primăria București, un nou proiect prin care dorește să ajute la siguranța celor care se deplasează în București, pe bicicletă. Dacă dorești să susții acest proiect – „Infrastructură pentru biciclete: marcaje, parcări și stații de reparat biciclete”, fa-ți cont pe site-ul Bugetare Participativă și votează-l. Poți vota fie dacă locuiești în București și chiar dacă doar lucrezi sau studiezi în București.
Oana Turturică, de la HaiCuBicla, ne-a transmis că introducerea marcajelor ASRO, precum cele folosite la Cluj-Napoca, pot fi aplicate pe drumuri publice aparținând PMB care au piste neconforme pe trotuare, neaprobate de IGPR, plus pe drumurile publice aparținând PMB, din proximitatea capetelor pistelor omologate, pentru continuitate, dar si pe drumurile publice aparținând PMB din proximitatea acelor spații aparținând PMB precum cele enumerate în legea 250/2020, ce prevede obligativitatea primăriilor de a amplasa parcări pentru biciclete cu antifurt.
„Aceste marcaje ar trebui puse pe artere ale căror trotuare încă mai au acele dungi galbene trasate și care nu sunt piste pentru biciclete”, precizează Oana Turturica. „Efectul ar fi dublu, prin detensionarea trotuarelor de bicicliști și trotinetiști, iar la nivel de carosabil, scăderea tensiunilor șofer-(bi)ciclist(ă) și chiar trotinetist(ă)”.
Detaliile complete ale proiectului pot fi studiate pe site-ul Bugetare Participativă.
Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…
Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…
Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…