Acum 2 săptămâni, organizatorii de la Bike Four Peaks anunțau traseul ediției de anul viitor, traseu scurtat și cu numai două localități de start/finiș pentru cele 4 etape. Decizia o justificau prin nevoia de a reduce stresul și cheltuielile participanților, dar și prin dorința de a face etapele mai interesante cu mai multe porțiuni de singletrail și implicit mai puține drumuri de legătură pe asfalt. Și pentru că de regulă lucrurile bune se lasă așteptate, traseul ediției din 2016 a Bike Transalp(fratele mai mare și mai renumit al Bike Four Peaks) a fost anunțat cu întârziere de câteva săptâmâni, ieri în data de 25 noiembrie 2015. Deoarece am participat împreună cu Wouter Cleppe la ediția precedentă și am avut o experiență cel puțin completă ca să nu zic prea multe, așteptam cu nerăbdare anunțarea traseului pentru ediția din 2016 și eram curios să văd dacă organizatorii au ținut cont de sfaturile și de părerile participanților de la ediția din 2015.
La o scurtă privire peste datele tehnice putem observa că traseul a fost scurtat semnificativ, astfel că acum tot pe durata a 7 etape vor fi parcurși 520 km cu 17.741m diferență de nivel în condițiile în care la ediția precedentă au fost aproape 620 de km cu peste 19.000m diferență de nivel. Organizatorii Bike Transalp nu păstrează niciodată traseul de la o ediție la alta, însă multe din etape se repetă într-o formă sau alta, chiar și la ediții învecinate. Noutatea absolută constă în faptul că pentru prima dată în istoria de de 18 ani a competiției startul nu se va mai da în Germania ci în Austria, în localitatea Imst. Și pentru a insera cât mai multe elemente noi, organizatorii au introdus Elveția în traseul ediției de anul următor, așa că etapa a 2-a și a 3-a se vor desfășura preponderent pe tărâm elvețian.
După incursiunea în Elveția, plutonul compus atât din sportivi profesioniști, cât și din amatori, va pedala în Italia acolo unde se va trece prin Livigno, Bormio, Mezzana, Trento și la final Arco. Da, dacă startul nu va fi în Germania nici finișul nu va mai fi la Riva de Garda, ci în localitatea învecinată Arco. Nu știu de ce au luat organizatorii această decizie având în vedere că lacul Garda asigura o atmosferă unică pentru cei care reușeau să ajungă la finiș după 7 zile de chin, iar baia în lac era obligatorie după finiș, unii dintre concurenți intrau chiar cu tot cu bicicletă în lac. Având în vedere că ultima etapă e în mare parte identică cu cea de anul trecut, cred că s-a dorit evitarea ultimei porțiuni de asfalt, un asflat în plat care sincer nu-și avea locul la finalul unei astfel de curse și care îți dădea senzația că nu se mai termina niciodată.
În ceea ce privește etapele, toate au fost scurtate, iar dacă ediția precedentă a avut chiar și o etapă de 120 de km cu 3600m diferență de nivel, acum cea mai lungă etapă are doar 89 de km, în timp ce etapa cu cea mai mare diferență de nivel va fi etapa a 5-a cu aproximativ 3073m și cu o urcare pe asfalt pe celebrul Pas Gavia, cunoscut pasionaților ca cel mai înalt punct în Giro d‘Italia. Cu toate acestea altitudinile la care se va ajunge în ediția 2016 sunt mai mari, astfel în etapa a 4-a se va ajunge chiar și la 2800 de metri altitudine și din experiența proprie pot să vă spun că altitudinea se va face simțită…
În ceea ce privește porțiunile de asfalt, aparent sunt mai puține ca în ediția precedentă, dar vor exista în continuare porțiuni lungi de asfalt. Potrivit lui Marc Schneider, organizatorul principal, traseul va fi la limită…Va trebui să așteptăm până în iulie 2016 pentru a vedea ce înțelege fiecare prin sintagma „la limită”. Pentru cei care doresc să participe, toate înscrierile early bird au fost deja ocupate, însă peste 10 zile se vor deschide înscrierile obișnuite când lumea se va bate pe cele arpoximativ 300 de locuri libere pentru echipe rămase, la costul de 795euro/persoană sau 595euro pentru cei de la U23.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…