G-Light promite să fie cea mai avansată lumină de bicicletă

Chiar dacă piața e inundată de o grămadă de sisteme de iluminat pentru bicicletă, există și antreprenori care încă caută lumina perfectă. Pentru inventatorul G-Light, Wayne Kendall, asta înseamnă să creeze ceea ce el crede că e un mare pas înainte pentru siguranța pe bicicletă și pe skateboard.

Cu siguranță nu e prima lumină ce se aprinde la frânare sau cu semnale de schimbare a direcției, dar G-Light le combină pe ambele într-un pachet inteligent. La acest moment ideea de lumină de frână acționată de un accelerometru ce detectează oprirea și mărește intensitatea nu e nouă, e prezentă în oferta multor companii cum ar fi Cateye și este o adăugare binevenită la orice lumină de spate pentru că mărește vizibilitatea și crește autonomia.

Luminile de semnalizare au fost folosite și înainte, însă funcția de oprire automată la finalizarea virajului e relativ unică. Există pe piață multe lumini de direcție ce necesită atât pornirea cât și oprirea lor manuală, dar G-Light folosește o busolă internă pentru a detecta când s-a terminat virajul și pentru a opri luminile. Telecomanda e plasată pe ghidon și necesită doar apăsarea butonului din direcția corespunzătoare.

Chiar dacă în trafic lumina roșie este cea recomandată, sistemul are posbilitatea de a schimba culoarea și are programate mai mult de 100 de moduri de funcționare.

Sistemul are o iluminare declarată de 120-350 lumeni în funcție de modul de funcționare și are o autonomie de până la 40 de ore cu ajutorul bateriei incluse de 1000 mAh. Reîncărcarea se face pe un port microUSB. Pe lângă biciclete, G-Light se poate monta și pe skateboard-uri cu ajutorul unei prinderi speciale, telecomanda fiind în acest caz ținută în mână.

G-Light a fost inițial lansată pe Kickstarter dar campania a fost anulată și mutată pe Indiegogo. Prețul începe de la 39 Euro pentru primele bucăți precomandate în timp ce prețul final va fi de 69 Euro. Livrările ar trebui să înceapă în aprilie 2019.

Mai multe informații găsiți pe pagina campaniei Indiegogo.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma