Categorii: CiclocrossNoutati

Furca Fox 32 AX pentru gravel bike e disponibilă

În primul rând trebuie spus că Fox 32 SC AX este practic un prototip dar care e disponibil la vânzare, dar nu e pentru oricine și pentru orice bicicletă.

Ideea a apărut ca o dorință a mai multor anganjați de la Fox, așa că au redus camera de aer a modelului SC 32 la 40 mm. Reacțiile celor ce au încercat-o au fost atât de bune încât au decis să o introducă în colecția 2018. E fost simplu deoarece a fost modificată o furcă deja existentă și încă e în faza de dezvoltare, adică ar mai putea să apară modificări.

Părțile interne și externe sunt bazate pe modelul 27.5 32 SC XC. Singura diferență este reducerea cursei prin… adăugarea de distanțiere.

AX folosește arcul pe aer FLOAT și amortizorul încapsulat FIT4 cu trei poziții: Firm/Medium/Open, are reglaj pentru compresie în partea de sus și de revenire lentă în partea de jos.

În mod normal această echipare vine pe modelele Factory cu brațe cu înveliș Kashina, dar acestea primesc echiparea Performance Elite, cu brațe negre, echipare ce se va regăsi la mai multe modele în 2018.

În modul Firm există o valvă de suprapresiune generoasă astfel că un șoc neașteptat va fi amortizat, care este bine deoarece furca va sta foarte mult în acest mod. În modul Open furca se poate regla ca rezistență în 22 de poziții.

AX primește noul arc EVOL care a debutat pe modelul 36 și se va regăsi în multe furci în 2018. Aici înseamnă că avem o cameră de aer negativă mai mare, care face funcționarea mai suplă. La furcile Fox cursa nu depinde de volumul de aer, dar în acest caz, cum cursa a fost redusă cu 60%, a fost redus și volumul de aer cu ajutorul unor distanțiere.

Furca vine cu 4 distanțiere instalate și mai acceptă până la un total de 8. Prin mărirea numărului de distanțiere furca devine mai puțin suplă și nu va risca să ajungă la capătul cursei.

Cei de la Fox spun că utilizatorii ar trebui să regleze o presiune cu 30 psi mai mare decât ar face cu o 32 SC XC de 100 mm. De asemenea se recomandă un sag de 15. Oricum, fiecare o va regla după preferințe, dar acestea sunt indicațiile de unde ar trebui pornit.

Specificații complete:

  • model unic, preț: 819 USD
  • disponibilă din mai 2017
  • greutate anunțată: 1.31 kg
  • ax thru 15×100 Kabolt
  • Axle-to-crown: 427mm
  • Rake: 45mm

Greutatea reală pare să fie 1425 g cu gâtul complet.

În viitor, dacă modelul are succes, s-ar putea dezvolta un model special pentru gravel. Versiunea actuală are câteva probleme. Ar putea să atingă downtube-ul, ar putea să micșoreze unghiul furcii cu 1.5 grade și să strice geometria. Fox au creat o pagină web unde fiecare poate determina dacă AX e bună pentru bicicleta sa.

Problemele sunt deja în vizor și vor fi rezolvate definitiv pe modelul următor. Momentan este oferit un distanțier la headset care mărește distanța față de downtube dar micșorează și unghiul furcii cu 0.5%. O soluție ar fi și un buton de ajustare a compresiei micșorat.

Informații și imagni de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma