Frâne pe disc Wireless


Dacă termeni precum frâne pe disc mecanice sau hidraulice ne sunt adânc înrădăcinați în vocabular, s-ar putea ca în curând să adăugăm și noțiunea de Wireless, atunci când vine vorba de frâne. Dacă unii ar fi de părere că aceasta este o nouă invenție de care pur și simplu nu avem nevoie, alții s-au declarat deja admiratori ai proiectului celor de la universitatea Saarland, care au pus un astfel de sistem pe picioare. Ei susțin că probabilitatea ca acesta să funcționeze la acționare este de 99.9999999997%. Pe înțelesul tuturor, din un trilion de frânări, 3 dintre acestea vor da greș.



Sistemul ar trebui de asemenea să simplifice nu doar aspectul ci și funcționalitatea unei frâne. Nu mai ai manetă la dispoziție, nici furtun prin care curge lichidul de frână deci poți să uiți de aerisirea frânelor. În schimb, există un etrier imens sufocat de componentele electronice, acestea fiind cele care în esență dau comanda plăcuțelor să acționeze asupra discului. Iar atunci când vei dori să frânezi, nu va trebui decât să strângi de manșon, acesta fiind înțesat cu senzori de presiune.


Odată cu frâna wireless apar și măsurători noi. Spre exemplu, viteza de frânare din momentul acționării senzorilor din manșoane și până ce plăcuțele ating discul, este de 250 milisecunde. Altfel spus, la o viteză de 30 km/h biciclistul are la dispoziție doi metri pentru a reacționa înainte de a se pune singur într-o situație periculoasă.


Una peste alta, sistemul ar putea fi prezentat în dimensiuni mai mici pe viitor, pe moment ocupând foarte mult spațiu pe furcă și fără dubii, cântărind excesiv.


via Alpha Galileo


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • In primul rand nu cred ca isi au rostul. In al doilea rand cred ca sporesc destul de mult la greutatea bikeului.Eu nu as prea avea incredere in acest dispozitiv, probabil la o lovitura mai serioasa se defecteaza:d

  • Eu vad proiectul continand totusi manete de frana, care sa comunice wireless cu etrierul. Ar mai fi o mica problema la modul in care va actiona etrierul la apasarea manetei. Este un inceput dar o sa dureze un timp pana il vor face fiabil.

  • Ideea ar fi ok. Punerea in practica e problematica. Dupa cum spune si Matt, stransul mansonului nu implica neaparat franare. Ceva similar pateam pe vremuri, cand foloseam schimbatoare twist. Cand saream cate o bordura, pac schimbam si una-doua viteze. Dar sa franezi cand nu te astepti este periculos.

  • Hmm treaba cu senzorii de presiune in mansoane e FAIL. Atunci cand sari un obstacol strangi de ghidon obligatoriu, ceea ce rezulta o aterizare franata direct in cap . . .

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma