Categorii: CursiereNoutati

Frâne hidraulice pentru contratimp și alte noutăți de la TRP

Introducerea frânelor pe disc la șosea a dus la apariția unor biciclete spectaculoase de contratimp, posibilitățile aerodinamice oferite de roțile ce pot fi acum mult mai late fiind exploatate din ce în ce mai puternic de tot mai mulți producători. TRP este o companie ce produce frâne inovatoare de ceva vreme, cum ar fi modelul de șosea mecanico-hidraulic hyRD sau cele mecanice Spyre.

Noul model TRP TT Hydro (HDT-910) introduce un nou mod îmbunătățit de a instala frâne hidraulice pe o bicicletă de contratimp. Cilindrul principal este în interiorul manetei fiind parțial introdus în ghidon, oferă un montaj elegant, cu rutare internă a conductelor, fiind practic primul sistem complet hidraulic pentru biciclete de contratimp.

Părțile laterale sunt demontabile, permițând integrarea cu butoanele pentru Shimano Di2 sau SRAM Blip. Etrierii sunt cu prindere flat mount, la fel ca la modelul Hylex RS de șosea, ambele modele având plăcuțele diferite de cele pentru HyRD/Spyre, fiind compatibile cu cele de la frânele Shimano de șosea.

Frâna vine cu o conductă de 1800 mm, etrierii sunt identici diferind doar prinderea specifică, diferă și maneta care poate fi pentru stânga sau dreapta. Acest lucru permite montarea ușoară și pe piețele unde frânele se montează invers, cum e Marea Britanie. Frânele vor fi disponibile începând cu 1 mai la prețul de 134.99 USD bucata, greutatea fiind de 390 g fără disc.

Pentru cei ce doresc să folosească manete mecanice, atât HyRD cât și Spyre vin acum cu etrieri flat mount iar pentru modelele single speed și frânele Hylex au noul sistem de prindere.

Pentru grupseturile cu frâne pe jantă, noul model T980 oferă prindere direct mount pentru cei ce nu au această opțiune, cum ar fi cazul grupurilor SRAM. Frâna oferă spațiu pentru anvelope de 28 mm, are 159 g și folosește un nou quick release mai aerodinamic. Este disponibilă și cu prindere clasică cu un șurub (R380) iar prețul este de 99.99 USD.

Nu în ultimul rând este disponibilă și frâna T851 pentru montare directă sub monobloc, cu brațe reglabile separat, ușor de ajustat și care oferă o frânare foarte fermă. Designul ei este foarte minimalist, ceea ce permite folosirea de powermetre și senzori pe brațele angrenajului fără să se atingă de aceasta.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma