Ford dezvăluie două biciclete electrice pliabile

Poate că mai avem de așteptat până o să vedem Ford devenind o companie care se ocupă cu altceva decât automobile (deși nici nu știu dacă am vrea asta, căci astfel Mustang-ul ar deveni istorie), însă fabricantul a făcut deja câțiva pași în această direcție. Doi pași, mai precis, după ce a lansat o pereche de biciclete electrice și pliabile: MoDe:Me și MoDe:Pro.

In principal, cele două modele sunt făcute să încapă cât mai bine în portbagajul unui automobil, firește, Ford, deși nu cred că se vor împotrivi dacă va fi vorba de altă marcă, iar strângerea și asamblarea lor se face, cel puțin conform montajului din finalul articolului, facil, fără nevoie de scule.

Ford MoDe:Me

Modelul cu roți mici (MoDe:Me) este destinat automobilelor personale, de tip sedan, care nu au un spațiu nemăsurat la dispoziție, în timp ce cealaltă bicicletă (MoDe:Pro) are un portbagaj care se poate încărca, din câte se pare, cu o greutate rezonabilă de mărfuri, pretându-se mai degrabă aprovizionării cu bunuri pentru afacerile din zonele aglomerate sau, în orice caz, celor care au de transportat mai mult decât un rucsac. Nu începeți, însă, să le căutați prin magazine, căci ambele se află în stadiu de prototipuri ceea ce înseamnă că s-ar putea și ca motorul lor de 200 de wați, care asigură atingerea unei viteze de 35km/h, atunci când este asistat de pedalat, să fie schimbat.

Ford MoDe:Pro

Totuși, cheia privind cele două modele nu este nici faptul că sunt pliabile, electrice sau încap în portbagajul unei mașini. Ford a dezvoltat o aplicație de mobil, încă nedenumită, care se ocupă cu navigarea multimodală. Conceptul poate nou, dar cu siguranță dezvoltat din date și planuri deja existente, analizează traseul pe care o persoană vrea să îl parcurgă și ia în calcul toate mijloacele de transport care asigură cel mai rapid timp de ajuns la destinație. Adică, respectiva persoană poate porni cu mașina de acasă, pe urmă scoate bicicleta, pedalează până la tramvai, după care merge pe jos până la birou/poștă/administrație fiscală/frizerie sau unde trebuie să ajungă. Desigur, combinațiile variază, dar variantele sunt nenumărate. În plus, aplicația primește informații în timp real despre cât de aglomerate sunt rutele, astfel încât elaborează traseul și în funcție de acest lucru. Așadar, viitorul mobilității pare luminos, dar să vină odată!

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma