Focus au reproiectat complet modelul lor din carbon de enduro cu cursă de 170 mm SAM, suspensia fiind mai compactă și mai perfomantă, greutatea mai mică iar inginerii au reușit să controleze mai bine comportamentul suspensiei. Noul cadru F.O.L.D. păstrează structura cu un singur pivot, dar performanțele sunt mult mai rafinate. Noul SAM va fi disponibil și într-o variantă eBike.
A doua generație Focus SAM primește 10 mm în plus la cursa suspensiei, dar marea îmbunătățire este la nou proiectata suspensie și trecerea la un triunghi spate dintr-o singură piesă.
Suspensia FOLD ce a fost lansată întâi pe modelele XC O1E și JAM are acum o cursă de 170 mm și face ca noul SAM să promită să fie mai pregătit de coborâri extreme ca niciodată.
Noul sistem Focus Optimized Linkage Design (FOLD) este tot un sistem cu un singur pivot ca la generația anterioară SAM, dar brațele sale întrepătrunse au schimbat complet modul în care amortizorul se comprimă. Acum combină beneficiile cursei sistemului cu un singur pivot cu un control mult mai bun al raportului pe toată cursa.
FOLD le-a permis inginerilor de la Focus să înceapă cu o curbă regresivă, ceea ce înseamnă că pe primii 55 mm de cursă suspensia devine mai moale pentru amortizarea obstacolelor mici. Doar după aceea ea se întărește treptat spre capătul cursei de 170 mm pentru a nu ajunge la capăt la obstacolele mari.
Un alt avantaj este că în cadru încape un suport de bidon normal, ceea ce micșorează greutatea rucsacului în cursele de enduro. Lungimea seattube-ului a scăzut, ceea ce permite folosirea tijelor dropper cu cursa mai lungă.
Noul cadru din carbon al modelului SAM 2019 este cu aproximativ 400 g mai ușor, având o greutate de 2337 g în versiunea carbon/carbon.
În centrul bicicletei se află suspensia FOLD, cu două brațe suprapuse din aluminiu ce acționează amortizorul.
Noua bicicletă e compatibilă doar 1X, are prindere ISCG 05 pentru chain guide în jurul monoblocului PF30 și include protecții pe downtube și chainstay împotriva loviturilor cu bolovanii.
Bicicleta are cablurile rutate complet intern (cu excepția triunghiului spate la modelul care îl are din aluminiu), folosește butuc Boost 148, ax thru RAT și prindere de etrier post mount pentru disc de 180 mm. Nu a fost anunțată dimensiunea maximă a anvelopelor, dar bicicleta vine echipată cu anvelope Maxxis de 2.5 și pare să mai fie destul loc disponibil.
Focus spun că geometria modelului SAM și unghiul de 64.8 de grade a furcii nu s-au schimbat mult față de modelul anterior, păstrând o poziție echilibrată pe bicicletă. A crescut puțin reach-ul și s-au scurtat puțin chainstay-urile care au ajuns la 428 mm, pentru a se conforma cu tendințele generale a pieței de trail. Noul SAM are o înălțime mai mică a toptube-ului datorită seattube-ului mai scurt, fiind posibilă montarea de tije dropper mai lungi. Cadrul echipat cu roți de 27.5 va fi disponibil doar în trei mărimi, între S și L.
Noul SAM va fi disponibil în doar două versiuni de echipare. Modelul de top 2019 Focus SAM 9.9 are cadrul integral din carbon, o transmisie SRAM GX Eagle, amortizor RockShox Super Deluxe RCT, furcă RockShox Lyrik RC2 de 170 mm și tijă Reverb. Pentru prețul de 6000 Euro ea mai primește frâne Guide RSC și roți RaceFace Turbine, greutatea totală fiind e doar 12.95 kg.
Versiunea mai accesibilă 2019 Focus SAM 8.9 are doar partea din față a cadrului din carbon, triunghiul spate fiind din aluminiu pentru a mai reduce costurile. La prețul de 4000 Euro și greutatea de 14.5 kg, aceasta vine tot cu transmisie GX Eagle dar cu amortizor Fox Float DPX2 Performance și furcă Fox 36 Float Rythm, frâne Guide R, tijă KS și roți DT E1900 25.
Ambele modele ar trebui să fie disponibile la distribuitori în decursul acestei luni,
Mai multe informații sunt disponibile pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului din România.
Informații de pe bikerumor.com
Vezi comentarii
Este super bicicleta, de abia astept sa-mi iau si eu.