Focus Raven la Eurobike: cel mai ușor cadru de serie din lume

Noul Focus Raven a putut fi admirat pe traseele de Cupă Mondială încă din luna mai a acestui an, însă de abia din iunie modelul a fost dezvăluit lumii. Cu toate acestea, Eurobike-ul a fost prima ocazie pentru publicul larg de a admira îndeaproape noul hardtail. Căci este unul special, cei de la Focus reușind (cumva) să-i scadă greutatea la doar 864 de grame în dimensiunea M, fiind pe moment cel mai ușor cadru de serie din lume. Dacă aruncăm o privire asupra cadrelor de Cross Country Racing prezentate de producători, majoritatea se clasează peste valoarea de 900 – 950 de grame.

Pentru cei care doresc un hardtail de aproximativ 8 kg și au la dispoziție 3.700 de euro, pot opta pentru versiunea TEAM, oferită în culorile specifice și având o furcă fixă din carbon. Aceasta ar urma să mai preia din șocurile de pe traseu, fiind special concepută pentru a flexa și a mai atenua din șocuri.

Pe de altă parte, noul full-suspension Spine se bazează tot pe un cadru ușor din carbon, care cântărește doar 1.95 kg, cu tot cu amortizor. Acesta va avea roți de 27.5 inch și anvelope diferite, cea de față având un profil pentru tracțiune, iar cea de spate, pentru viteză de rulare. Totodată, pe unele versiuni, vei întâlni o anvelopă mai lată pe față (2.4 inch) decât cea de pe spate (2.2 inch).

Negru pentru cei sobri sau colorat pentru toți restul.

Tot nou este și full-suspension-ul Sam, pentru enduro, bicicleta fiind o evoluție față de modelul anterior. Calitățile și le-a dovedit în Specialized-Sram Enduro Series 2014, când Fabian Scholz a reușit să câștige campionatul pe o astfel de bicicletă. Suspensiile vor fi de 160mm indiferent de versiunea de echipare, iar prețurile pentru modelul de bază pornesc de la 2.500 de euro.

În segmentul 27+, cei de la Focus au optat să lanseze o bicicletă electrică și nu una clasică. Este vorba despre modelul Jafira Fat Pro, dotat cu un motor foarte puternic și cu acumulatori pe măsură, ce pot asigura o autonomie mare.

Însă cu modelul Jafira cu roți de 29 de inch, cei de la Focus s-au depășit pe sine: au montat un acumulator de 612 WH, tradus, însemnând mai bine de 120 km.

Importator Focus în România: Sprint Sports.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma