Categorii: CursiereNoutati

Focus Izalco Max, cea mai ușoară cursieră pe disc de serie, devine aero din 2019

Focus au numit cu îndrăzneală modelul Izalco Max ”cea mai ușoară cursieră pe disc din lume” iar acum au făcut-o mai rapidă, aducând îmbunătățiri serioase aerodinamice. Conversia la forme aero a modelului Izalco Max Disc a necesitat reproiectare de la zero, de la alegerea unor forme de tuburi aerodinamice până la ascunderea fiecărui șurub sau cablu, rezultatul fiind o bicicletă complet nouă, tot foarte ușoară dar cu proprietăți aerodinamice de top.

Focus au dorit să facă noul Izalco Max Disc să fie nu doar mai rapid dar și mai ușor și aerodinamic, în același timp însă să ofere și rigiditate și accelerare excelente combinate cu un aspect foarte plăcut. Bicicleta a fost concepută să fie cursiera universală, gata de orice provocare: ușor de purtat pe coastele dealurilor, rapidă pe coborâre și chiar mai rapidă pe plat și în sprinturi.

Forma noii biciclete a fost dezvoltată și rafinată în mai multe etape în tunelul aerodinamic pentru a echilibra greutatea mică cu proprietățile aero. Rezultatul este un amestec de forme alungite în spate și forme rotunjite cu suprafață redusă în față.

Rezultatul final al îmbunătățirilor aerodinamice este o reducere a frecării cu aerul de 6% incluzând ciclistul și cu aceleași componente, în comparație cu vechiul Izalco Max. În termeni de timp se traduce într-un avantaj de 1 minut și 30 de secunde pe 50 km cu o putere de 200 W.

Cu siguranță noul Izalco Max nu e prima bicicletă care face așa ceva, dar arată ca o bicicletă de top aero pe disc.

Noul Izalco Max e o cursieră aero disponibilă doar cu frâne pe disc, cu cablurile integral rutate intern, de la noua pipă special proiectată până în spate la frâne și schimbătoare.

Rezultatul optimizării aerodinamice a celor 671 de piese separate din carbon a dus la o greutate de 890 g a cadrului de top seria 9 în mărimea M și o greutate de 358 g pentru furcă. Micile componente suplimentare mai adaugă 49 g, apoi mai vine în plus și greutatea axurilor. Versiunea 8 ceva mai ieftină are o greutate de 1040 g pentru cadru și 380 g pentru furcă.

Focus au reușit nu doar să păstreze confortul ci chiar să-l îmbunătățească puțin datorită tijei de șa cu profil D și a seatstay-urilor coborâte ce permit flexarea cadrului sub șa, toate acestea fără să se facă rabat pe partea aero.

Pipa din carbon e oarecum unică, având un unghi de -15 grade pentru o poziție agresivă după ce înainte se ridică puțin pentru a permite o integrare bună a cablurilor. Este disponibilă în lungimi între 80-120 mm. Aceasta permite și folosirea unui ghidon aero separat pentru a oferi cicliștilor mai multe posibilități de adaptare.

Focus au lăudat moul noul sistem de ax thru cu închidere rapidă R.A.T. ce a fost îmbunătățit din nou pentru utilizare rapidă și simplă. Bicicleta are discuri de 160 mm și prinderi de etrier flat mount, fiind posibilă folosirea de discuri de 140 mm la ambele roți.

Chiar dacă e disponibilă doar cu frâne pe disc, Focus dorește ca bicicleta să fie una foarte ușoară, așa că limita anvelopelor este de 28 mm. Gâtul furcii e conic, monoblocul e de tip Pressfit BB86 iar cadrul e compatibil cu transmisii mecanice sau Di2.

Cadrul Izalco Max Disc este aprobat UCI și cu excepția monoblocului un pic mai coborât pentru o stabilitate mai bună, păstrează aceiași geometrie de competiție de pe modelul anterior, care a adus și o victorie de etapă de Mare Tur. Mărimile extreme XXS și XXL au fost însă ceva mai mult modificate pentru a oferi aceiași manevrabilitate și pentru ciclișii foarte mici sau foarte mari de statură. Noul Izalco Max Disc 2019 e disponibil în 7 mărimi de cadru.

Sunt disponibile 6 versiuni de echipare, trei pentru fiecare tip de cadru. De asemenea ambele tipuri de cadru vor fi disponibile separat împreună cu furca. Cel mai scump model este Focus Izalco Max Disc 9.9 cu echipare completă Shimano Dura-Ace R9150 Di2, roți DT Swiss ARC 1450 tubeless ready de 48 mm și un preț de 9000 Euro. Cadrul în versiunea 9 mai are o echipare cu Red eTap și una cu Ultegra Di2.

Modelul mai ieftin cu cadru seria 8 are aceleași forme și caracteristici dar e mai greu cu 150 g. Modelul cel mai ieftin e Focus Izalco Max Disc 8.7 cu transmisie 105 R7000 și roți din carbon de la Alex la 3000 Euro, existând și variante cu Ultegra mecanic și Di2, toate având roți din carbon și anvelope cu cameră Continental de 25 mm.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma