În timp ce Jocurile Olimpice de la Tokyo ce trebuiau să aibă loc în 2020 au fost amânate în 2021 și sunt încă sub semnul incertitudinii, Felt a lucrat pentru un nou model de top pentru velodrom. Ultima lor bicicletă a fost o miunune a ingineriei și a debutat la Jocurile Olimpice de la Rio.
Modelul TA FRD a avut un preț de 26.000$ și a fost rezultatul colaborării dintre Felt, HED, FSA, Phil Woods și Stages Cycling care au lucrat împreună pentru a produce monstrul de mai sus, cu angrenaj pe partea stângă. Bicicleta e încă disponibilă pentru cine vrea să plătească banii respectivi pentru un model capabil doar să se învârtă pe un velodrom.
Toate elementele bune de pe modelul Felt TA au fost preluate și la noul model TK FRD, care este însă mult mai ieftin. Denumirea TK este o prescurtare a cuvântului Track.
TA în schimb era prescurtarea de la Track Aero, TA FRD fiind prescurtarea de la Track Aero Felt Racing Development. Noul model TK este proiectat de Felt pentru probele cu start în masă și cele de sprint, putând însă să fie transformat pentru proba de urmărire dacă se adaugă aerobar-uri și se schimbă poziția șeii. FRD continuă să fie denumirea rezervată celor mai avansate modele din oferta Felt.
Folosind ce au învățat de la TA FRD, modelul TK FRD a fost reproiectat de la zero pentru a fi mai aerodinamic, mai ușor și mai rigid, păstrând lucrurile simple. Bicicleta folosește transmisie clasică pe partea dreaptă și roți cu ax de 120 mm în spate și 100 mm în față, spre deosebire de roțile de 70/95 mm de pe TA. Noul model folosește de asemenea rulmenții pedalier clasici filetați, cuvete standard IS și e compatibil cu pipe clasice.
Datorită unei noi structuri de carbon și a formelor modificate, noul cadru e cu 5% mai ușor și cu 30% mai rigid decât modelul anterior TK FR. Iar cum formele aero sunt bazate pe cele folosite la TA, despre care Felt spune că e cea mai rapidă bicicletă de circuit fabricată vreodată, noua TK FRD ar trebui să fie destul de rapidă și ea.
Geometria bicicletei a fost revizuită, Felt spunând că noua poziție va permite cicliștilor să găsească așezarea pentru a oferi puterea maximă, rămânând în limitele strânse impuse de UCI.
În comparație cu TA FRD, noul TK costă mult mai puțin. Este însă totuși un model FRD, ceea ce îl poziționează în capătul scump al gamei bicicletelor normale. TK FRD e disponibilă ca pachet format din cadru, furcă și tijă de șa la prețul de 5499$. Cadrul este momentan listat ca ”disponibil în curând”, așa că momentan se poate ca prima dată când apare în public să fie pe 2 august la Tokyo, folosit de echipa SUA, asta în cazul în care Jocurile Olimpice vor avea loc.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…