Bicicleta de contratimp Trek TTX Equinox a lui Rob McKillip s-a stricat în timpul încălzirii dinaintea Campionatului Statal Iowa de contratimp, dar el nu a renunțat. A folosit singura bicicletă pe care o avea la dispoziție în acel moment, un fatbike ce i-a fost coleg de suferință pentru tot concursul. Multă vreme a trecut până când Rob și-a adus aminte de bicicleta lui stricată și cum pe piață apăruseră fatbike-uri din carbon dar niciun model nu îl mulțumea, a luat legătura cu Drew Wilson de la firma Cyclocarbon cu ajutorul căruia a luat naștere Fat Equinox!
Drew a fost incitat de idee și a făcut planul de modificare a cadrului Equinox pentru a accepta anvelope fat fără să piardă din estetica unui Trek. A fost nevoie să se calculeze precis spațiul pentru foi, angrenaj și călcâi pentru ca rezultatul să fie utilizabil. S-a păstrat cât de mult a fost posibil din bicicleta originală, deși furca este până la umră un model Carver vopsit pentru a se asorta. Stay-urile au fost scoase, tăiate în zeci de bucăți și reproiectate pentru a accepta anvelopele Surly Black Floyd de 3.8! Anvelopele au fost montate pe o pereche de roți custom din carbon cu frână pe disc, inclusiv o lenticulară pe spate! Roata spate a fost concepută pe baza uneia cu trei spițe la fel cu cea din față și conține un interior din spumă solidă, la fel cu modelul Zipp 900.
Bicicleta păstrează ghidonul original și folosește manete de capăt de bară SRAM R2C care acționează un deraior SRAM cu ambreiaj pe o casetă XD 10-42 cu 11 pinioane. S-a optat pentru frâne mecanice pe disc pentru a păstra manetele originale Bontrager XXX-lite.
În plus, monoblocul original a fost înlocuit cu unul din titan pe filet englezesc de 100 mm fabricat de Paragon Machine Works. A ieșit un fatbike cu SRAM XX1 și angrenaj cu foaie de 44 ce se învârte pe un monobloc lățit. Foaia a fost montată invers pentru a muta lanțul mai în afară.
Cum scopul era să se păstreze cât mai mult din aspectul original Trek, seattube-ul a fost lățit păstrând forma originală pentru a acoperi în întregime anvelopa spate. Butucii sunt clasici pentru fatbike, 135 mm în față și 170 mm în spate.
Rob este un client serios și chiar folosește bicicleta, care ar mai putea suferi câteva îmbunătățiri: o furcă mai scurtă pentru a coborâ zona frontală și compatibilitate Di2, dar momentan a ales să o folosească în această variantă destul de extravagantă deja.
Pentru mai multe informații accesați pagina de Facebook a producătorului.
Informații de pe bikerumor.com, imagini Cyclocarbon.