Farr Twin-T e o bicicletă cu aspect unic ce poate fi transformată în MTB sau gravel bike

E greu de spus despre noul Farr Twin-T dacă e un MTB sau un gravel bike, ce e sigur e că e o bicicletă de aventură. Construită din tuburi dedicate din oțel-crom, noul model Farr inspirat din forme BMX și moto, cu downtube dublu Twin-T este un cadru adventure de off-road modern, care combină calitățile hardtail-urilor cu roți de 29 cu capacități de bikepacking. Bicicleta poate fi construită fie pentru XC, fie pentru gravel, fiind gata de aventură în orice configurație.

Farr spune despre Twin-T că nu se încadrează într-un tip anume de bicicletă. A fost construită ca un amestec de stil retro și tehnologie/geometrie moderne, încercând să fie o platformă pentru orice tip de ture off-road, dând naștere la biciclete personalizate unice și distractive, pentru orice utilizare, de la singletrack până la ture de mai multe zile cu bagaje.

Construit pentru a putea fi complet personalizat, Twin-T are o geometrie de XC modernă și e proiectat cu o distanță a furcii ax-coroană de 510 mm, pentru furci cu cursa de 120 mm. Montarea unei suspensii cu cursa mai scurtă ar micșora unghiurile și ar coborâ monoblocul, mutând greutatea ceva mai în față, pentru cei ce vor să meargă repede și folosesc ghidon de cursieră.

Pentru a demonstra versatilitatea modelului, Farr a rugat mai mulți prieteni să își configureze la magazinul local din Perth, Australia – The Bike Mason câteva versiuni complet diferite de Twin-T, folosind în mod surprinzător aceleași roți custom Melody de 29 cu anvelope Specialized Fast Track de 2.3.

Versiunea MTB pune accentul pe talentul off-road al Farr Twin-T, dar nu se dorește a fi o bicicletă de trail. Cadrul e orientat mai mult spre XC decât spre Enduro, iar furca Bright Racing F929 XCO de 120 mm inversată este limita maximă pentru care a fost conceput cadrul. Bicicleta e echipată cu pipa Headspace Bullmoose de 70 mm (aceasta există și în versiune de trail de 35 mm) și cu ghidon rise lat.

Transmisia NX Eagle oferă performanțe la preț foarte avantajos, frânarea e asigurată de un set XT iar tija dropper Fox Factory Transfer ajută la coborâre.

Echiparea gravel e concepută pentru parcurgerea distanțelor mai lungi, intrând pe teritoriul Gravel Monster Cross. E folosită furca mai scurtă Farr Cromo Rigid Bost 29 de 483 mm care mărește unghiul furcii cu 0.7 grade și coboară monoblocul cu 5 mm față de valorile din tabel – o configurație ideală pentru ture de gravel.

Sunt folosite aceleași roți și anvelope mari pentru a rula pe orice teren, fiind păstrate și pipa și tija Fox. Este însă instalat un ghidon Supa-Wide cu flare de 20 de grade și lățime exerioară de 70 cm, oferind o mulțime de poziții ale mâinii și mult control. Bicicleta e echipată cu grupul hidraulic Apex 1x cu casetă 11-42t, oferind o gamă bună de rapoarte la preț excelent și control foarte bun pe ghidonul lat, bicicleta fiind gata să transporte bagaje în expediții extreme.

Cadrul Farr Twin-T cu forme unice e sudat în Taiwan din tuburi de oțel-crom 4130, având două seturi de prinderi de bidon și o pereche de întărituri între cele două downtube-uri.

Cadrul are monobloc filetat de 73 mm și headtube conic cu cuvete interne de 1.5, geometria fiind optimizată pentru furci cu suspensia de 100-120 mm.

Rutarea cablurilor este complet externă cu excepția cel al tijei dropper de 31.6 mm. Cadrul include o clemă de tijă de șa fabricată CNC. În spate e folosit un butuc Boost de 148 mm, cu prinderi de etrier PM pentru disc de 160 mm incluse în dropout-urile speciale cu lungime reglabilă, cu ax thru de 12 mm inclus. Cadrul e proiectat să funcționeze cu transmisii 1x, cu foi 30-36t și un chainline de 52 mm.

Twin-T e disponibil în trei mărimi, între S și L și are spațiu pentru anvelope de maxim 29×2.4 pe jante cu lățime internă de 30 mm, putând fi instalate și roți cu anvelope de până la 27.5×2.6. Greutatea cadrului nevopsit e de 3.26 kg în mărimea M, o valoare destul de serioasă chiar și după părerea producătorului. Cele 800 g în plus față de un cadru normal oferă însă un comportament agil, durabilitate incontestabilă și aspectul unic.

Din păcate însă, cadrul Twin-T nu va fi disponibil decât din luna iulie sau chiar august 2021! E un lucru frustrant, însă Farr spune că de vină e situația creată de COVID-19, care a pus probleme serioase companiilor mici.

Prețul pentru precomandă este de 895$ pentur cadru, ce poate fi în culorile Quantum gray sau Duck Egg blue. Cantitățile din fiecare culoare și mărime sunt limitate. Un cadru comandat acum dă timp suficient pentru cumpărarea restului de componente necesare pentru o bicicletă perfectă de aventură!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma