Categorii: CursiereNoutati

Fabio Jakobsen a câștigat o etapă din Turul Californiei pe roți tubeless

Despre anvelopele tubeless folosite de Fabio nu știm prea multe deoarece echipele și producătorii de anvelope sunt secretoși când e vorba de prototipuri, dar totuși există câteva informații. Prima este că anvelopele folosite de echipă au o lățime de 26 mm. Se mai știe și că Jakobsen a folosit lichid antipană cu latex în anvelope. De asemenea știm că lichidul l-a salvat de un schimb de roată sau de bicicletă în cursă. După finish, echipa a descoperit o pană ce a fost etanșată de lichid.

Jakobsen a povestit despre stabilitatea mai mare și încrederea sporită oferită în virajele la viteză mare de anvelopele tubeless. De asemenea a spus că acestea au fost mai confortabile și au rulat mai bine, probabil și datorită dimensiunilor mai generoase și a presiunii mai mici la care sunt folosite, el declarând că anvelopele Project Black tubeless filtrează denivelările drumului.

”M-am îndrăgostit de acestea, deoarece preiau denivelările mai bine în viraj. Mă simt mai încrezător la frânare, mă simt mai conectat la șosea cu tubeless. De acum, dacă echipa îmi permite, voi concura cu acestea mereu.” a spus Jakobsen

Coechipierul său, campionul Danemarcei Michael Mørkøv a vorbit despre sentimentul special de rezistență scăzută, aderența foarte bună și sentimentul de viteză mai mare pe tubeless față de baieu. Este important de precizat că aceștia compară performanțele cu baieurile S-Works Turbo din bumbac cu 290 tpi pe care le foloseau în curse și care sunt considerate de mulți ca fiind cele mai bune din lume.

Putem presupune deci că aceste anvelope Specialized Project Black tubeless au o carcasă moale și folosesc compusul de cauciuc premium Gripton pe lângă avantajele tubeless.

Specialized nu au dat mai multe informații decât că ei consideră că viitorul anvelopei de șosea, atât la nivel de amatori cât și la cel mai înalt nivel de competiție, e tubeless. Viteza, manevrabilitatea, confortul și protecția la pene ale anvelopelor tubeless este un beneficiu pentru toată lumea și sportivii cred în ele la fel ca ei.

Informații preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Am început si eu sezonul asta pe tubeless si la road bike cu roti noi, modelul Prime Race Road de 1560 gr cu 17 mm interior si cauciucuri Mavic Iksion Pro UST de 25 mm la 255 gr bucata plus 30 ml de Stan`s, a fost cel mai ușor tubeless pe care lam făcut vreodată cu pompa de podea cam 3 minute/roata :)
    Umflate la 6 bar au 26 de mm, confortul, viteza si rezistenta la rulare este din alt film fata de rotile clasice cu camera, tocmai am făcut un GF weekendul trecut de 140 de km cu aproape 2000 m diferență si au fost exemplare, am fost si pe usor offroad cu ele fără probleme, no more tubes for me ever:)
    https://photos.app.goo.gl/m7fpn8fxXSkWsFje9
    https://photos.app.goo.gl/CwJMUUsHpbPpiD7f6

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma