Recent, Federația Română de Ciclism a anunțat organizarea unei noi ediții a Turului României la șosea și reluarea tradiției întrerupte. Iată comunicatul de presă emis de autorități:
Unul din proiectele Federației Române de Ciclism care nu și-a găsit concretizarea în ultimii ani este reînvierea Turului României, însă acest lucru e pe cale să se schimbe. Împreună cu Ministerul Tineretului și Sportului, pregătim revenirea Micii Bucle în calendarul național și internațional, iar anunțul a fost făcut chiar de către ministrul Marius Dunca.
“Turul Ciclist al României este un proiect extraordinar la care ţin foarte mult, pentru că va îmbina sportul şi cultura în anul Centenarului. Va avea loc în luna septembrie şi am discutat deja cu cei de la televiziunea Eurosport pentru transmiterea în direct a celor 5 zile de competiţie. Sunt 100 de ani de la Marea Unire şi încercăm prin Turul Ciclist să unim regiunile României. Îmi doresc de asemenea ca la fiecare finiş al cicliştilor să organizăm şi un eveniment cultural. Vrem să implicăm Ministerul de Interne, administraţia locală, pentru că bugetul este unul foarte mare, la fel şi Ministerul Culturii, pentru că vorbim şi de evenimente culturale”, a spus Dunca pentru AGERPRES.
Competiția va face parte din calendarul UCI, având clasa 2.2 și se va desfășura între 18 și 23 septembrie. Deși mai poate suferi minore modificări, traseul competiției va fi următorul:
Originile Turului Romaniei se afla la inceputul secolului trecut, mai exact in august 1910. Inspirata de Turul Frantei, publicatia autohtona “Revista Automobila” a pus la cale Circuitul Munteniei la care au participat 18 concurenti. Traseul a fost pe ruta Bucuresti – Sinaia – Targoviste – Butimanu – Bucuresti. Odata cu venirea Primul Razboi Mondial s-a incheiat si povestea Circuitului Munteniei. Anii au trecut si, in 1934, ziarul “Sportul Zilnic” a organizat prima editie a Turul Ciclist al Romaniei. Tara noastra era a sasea din lume cu propriul tur national destinat sportivilor amatori.
Din 1950 pana in 1974, Turul Romaniei a fost tinut cu regularitate, perioada urmata de o pauza pana in 1983. Din 1984 a fost din nou reluata organizarea.
Inainte de 1989, victoriile romanesti se tineau in lant, rutierii autohtoni castigand 21 de editii. Dupa 1989 situatia s-a inversat, ciclistii romani fiind mai mereu invinsi, ei strangand 4 victorii pana in prezent. Cel mai recent câștigător al Turului al Romaniei a fost Andrei Nechita, pentru echipa națională, in 2011.
Cea mai rapida etapa parcursa a fost in 1974 intre Pitesti si Bucuresti. Cei 109 kilometri au fost parcursi cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romascanu si Constantin Dumitrescu, doua legende ale ciclismului romanesc, au castigat fiecare de 3 ori Turul Romaniei, fiind cel mai mare numar de victorii individuale.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…