Evenimentele oficiale Merida au devenit ceva uzual însă asta nu le face mai puțin dezirabile. Este nu doar o onoare să fim prezenți, dar și o mare plăcere având în vedere că putem testa un număr atât de mare de biciclete destinate sezonului următor.
În iulie am fost prezenți în Ruhpolding, un mic orășel din Germania devenit cartierul general al celor de la Merida, atunci când brandul își prezintă surprizele anului următor. Este un loc micuț, dar cu ramificații mari de jur împrejur, sub forma potecilor pe care bicicletele Merida sunt testate de jurnaliștii din întreaga lume. Anul acesta au fost în jur de 40 de publicații prezente, inclusiv noi.
Am avut de ales dintre peste 220 biciclete de test, modele 2019, iar showroomul cu celelalte biciclete, echipamente și accesorii Merida, a ocupat alți 1100 mp. Este un eveniment mare.
Ne-am întâlnit și cu cei responsabili cu designul noilor modele, cei care preiau informațiile venite de la riderii lor de test, cum este chiar și Jose Hermida, sau de la presă și dealeri și le transpun în cadrele și geometria modelelor viitoare.
Mare vâlvă s-a făcut în jurul vedetelor, nu umane ci bicicletele vedetă. Proaspăt lansata Merida Mission CX a fost la mare căutare. Am vrut să vedem și să simțim mai ales, noile unghiuri ale bicicletei de ciclocros. Mission CX ne-a fost prezentată drept o bicicletă la fel de bună pentru concurs, dar și pentru mers zilnic la serviciu. O combinație aparent imposibilă, dar în realitate chiar placută.
Merida One-Twenty și ea s-a bucurat de atenție. Este un mtb amplasat undeva pe la mijloc între un XC clasic și un enduro. Este un full-suspension care se descurcă bine și la deal și la vale. Este o bicicletă pentru cei care vor un mtb bun la mai multe, nu doar la urcare continuă sau coborâre epică. Merida One-Twenty se apropie chiar bine de compromisul ideal.
Însă electricele sunt în continuare vedetele absolute. Fie că vorbim de mtb-urile full suspension Merida eOne-Sixty, eOne-Twenty sau urbana Merida eSpresso, este greu să reziști dorinței de a simți cum ți se multiplică puterea. Le-am testat desigur și nu ne mai puteam șterge zâmbetul de pe buze. Electricele chiar sunt „fun” și ajută extrem de mult. Ce trebuie reținut însă este că electricele nu se mișcă singure de pe loc. Pentru a te deplasa trebuie să pedalezi, iar de la controller-ul de pe ghidon, alegi cât de mult vrei să te ajute motorul.
Poți alege inclusiv să nu te ajute deloc, dacă ești supărat că s-au inventat bicicletele electricele… În cazul ăsta însă ai de tras după tine câteva kilograme bune pentru că electricele sunt destul de grele. Te invităm pe website-ul nostru Electrobike.ro dedicat bicicletelor electrice, pentru a afla secretele nișei. Nișă în România pentru că în vestul Europei, bicicleta electrică este în floare. La noi va mai dura până când vor deveni populare, în special datorită prețului încă destul de mare.
Însă la Ruhpolding nu a fost vorba doar despre „afaceri”. Până la urmă orășelul se află în Bavaria, iar Bavaria cu ce rezonează? Cu berea! Așa că am profitat de ce-a fost mai bun – de biciclete și de cultura locală. Mai mult, am observat că organizatorii au scurtat la maxim prezentările „oficiale” pentru a permite jurnaliștilor să se joace mai mult cu bicicletele. Ceea ce am și făcut!
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…