Categorii: EvenimenteNoutati

Ede Molnar își adjudecă victoria la Urban Trail XCC

Nu știm exact la ce s-a gândit Răzvan Jugănaru când a construit noul traseul Urbal Trail XCC, dar cu siguranță minte îi fugise către Ciclocros. Ceea ce nu este un lucru rău deloc, mai ales că traseul a fost îmbunătățit față de ediția anului anterior, conținând noi elemente tehnice. Un traseu de o dificultate medie, însă pentru cei mai puțin experimentați, cei 12 km nu s-au dovedit o sarcină prea ușoară. Participanții au avut de parcurs 3 ture a câte 4 km, prin noroi, nisip, bălți, saci cu nisip, peste podețe și mici jump-uri. Suficiente însă cât să te bage în priză.

Fetele au plecat primele în cursă.
La un moment dat, ochii chiar o luau în toate direcțiile.

La fete, competiția a fost de tip open, incluzând astfel toate nivelurile. Lupta s-a dat în primul tur între Raluca Catană și Estera Coteață, însă pe parcurs lucrurile s-au schimbat, Estera plasându-se în fruntea cursei, urmată de Noemi Lupuj. În apropierea liniei de finish, Estera Coteață a fost depășită de Noemi în urma unui accident, ajungând astfel pe locul 2, Raluca fiind cea care a închis clasamentul general.

Plăcuțe clipless, urcare și nisip? O combinație nu tocmai bună.

La băieți, nivelul 1 și 2, lucrurile s-au desfășurat pe fast forward. Responsabili au fost în primul rând cei trei care au ocupat și pozițiile podiumului, în speță Ede Molnar (BikeXpert Racing), Marius Petrache și Alexandru Stancu (BikeXpert Racing). Aceștia au reușit să termine cele 3 ture în mai puțin de 40 de minute, fiecare ajungând la diferență de o secundă, iar cursa pe care au făcut-o a fost spectaculoasă, curată și fără incidente.

La nivelurile 3 și 4 incidentele însă au fost prezente, cu precădere la nivelul 3, unde zona de nisip se pare că a pus cele mai multe probleme participanților. În turele următoare aceștia au fost mai ponderați și nu au mai riscat acolo situația n-o impunea.

Colegul nostru Dan Mazilu s-a avântat în cursă optimist. Și a terminat-o în același spirit, însă fără podium de data aceasta.

Iar cel mai important este că de la locul competiției nu a plecat nicio salvare cu girofarele pornite.

În cele din urmă am rămas cu dorința de a participa și eu anul viitor, căci este al 2lea an când stau pe bară și filmez sau fotografiez, însă deja a doua ediție reușește să o pună pe prima în umbră, prin creșterea gradului de spectaculozitate al cursei, iar asta cred că m-a convins imediat. Dorim și o categorie pentru ciclocros, neapărat!

Dragoș Mitroi
redactor FreeRider.ro
Romexpo – București

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

o săptămână in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma