Ebike pentru DH? Sigur, de la Rotwild

Ebike-ul a devenit extrem de repede din ceva exotic o prezență banală. Începând cu bicicletele de oraș, au urmat cele de munte iar în ultima vreme au apărut un număr mare de full suspension-uri de trail cu asistență electrică. Rotwild duce revoluția electrică mai departe: R.G+ FS este un model de downhill autentic, asistat electric! Astfel, iubitorii de coborâri în viteză pe traseele de maximă dificultate nu vor mai fi nevoiți să organizeze mașini care să îi urce la intrarea pe traseu sau să cheltuie sume considerabile de bani pentru urcările pe instalațiile de cablu.

Nu există momentan prea multe informații, dar se pare că asistența electrică va fi oferită de un motor de 500 Wh cu carcasa complet din carbon. Va fi folosit același sistem de tracțiune Brose pe care Rotwild în folosește și pe restul modelelor electrice, sistem ce decuplează motorul de la transmisie atunci când acesta nu oferă tracțiune, pentru a nu frâna bicicleta. Nivelul de asistență va fi variabil, dar nu se cunosc încă detalii exacte despre numărul de trepte.

Cadrul XLS oferă o cursă a suspensiei de 200 mm și este special proiectat pentru a funcționa împreună cu amortizorul Fox X2. Brațele sistemului XLS sunt proiectate pentru a oferi amortizare bună a obstacolelor mici și o curbă progresivă spre capătul cursei.

Roțile folosite sunt de 27.5 iar cadrul oferă spațiu pentru anvelope de 2.6. Un lucru foarte rar întâlnit la o bicicletă de DH este prezența unei tije dropper, dar acest model este proiectat și pentru urcare, nu doar pentru coborâre!

Unghiul furcii este de 63.5 grade, dar acesta se poate regla cu +/- 1.5 grade. Chain stay-urile pot fi reglate la 450 sau 465 mm la mărimea M, mărimea L având valoarea minimă de 462.5 mm. Vor fi disponibile doar mărimile M și L.

Sunt disponibile două versiuni de echipare, EVO și PRO, care împart un număr considerabil de componente, modelul mai ieftin PRO are totuși și diferențe care duc la scăderea prețului. Cea mai mare diferență este la furcă, la PRO aceasta fiind single crown cu o cursă de 180 mm, un compromis destul de mare pentru o bicicletă scumpă de DH. De asemenea, transmisia este 1×10 față de 1×11 la modelul EVO.

Informații suplimentare au să apară curând pe pagina producătorului, după lansarea oficială de la Eurobike.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma