Categorii: CursiereNoutati

După aproape un deceniu, pedalele Speedplay Zero Pave devin disponibile publicului larg

Deși abundența produselor de top a crescut semnificativ în ultimii ani, firește cu prețurile de rigoare, nu mereu ceea ce folosesc cicliștii profesioniști ajunge imediat și pe mâinile muritorilor de rând. Aflăm acest lucru grație celor de la Speedplay, al căror model de pedale Zero Pave, aflat în serviciu încă din 2006, va deveni oficial disponibil de-abia din această toamnă.

Speedplay a dezvoltat Zero Pave pentru rezultate optime în cursele clasice de primăvară, desfășurate pe pavate (de unde și numele). Beneficiul lor principal este, conform, producătorului faptul că neavând un corp precum au restul pedalelor, ci ceea ce se vede este exclusiv mecanismul de prindere, noroiul aderă mult mai greu la suprafață și nu mai interferează cu funcționarea acestuia.

Astfel, în caz că trebuie scoase picioarele din prinderea pedalei, în caz de pană sau de opriri cu orice alt scop, rutierii pot fi siguri că mecanismul funcționează. Afirmațiile aparent încrezătoare ale oficialilor Speedplay sunt de fapt și bine fundamentate, căci în anul de debut al Zero Pave, 2006, Fabian Cancellara, pe atunci aflat în tricoul echipei CSC, a câștigat Paris-Roubaix. Zero Pave a mai câștigat și următoarele două ediții ale Infernului Nordului, prin Stuart O’Grady și același Cancellara, dar a obținut și alte succese.

Cât despre pedalele în sine, acestea sunt fabricate manual la fabrica din San Diego a Speedplay și vor fi disponibile în două versiuni. Cea autentică, cu ax din titan, va cântări 188 de grame/pereche și va costa 499$, pe când cealaltă versiune, cu ax din oțel inoxidabil, va avea 230 de grame și va costa 339$. În pachetul de vânzare sunt incluse și plăcuțele aferente, care cântăresc 82 sau 130 de grame/pereche în funcție de numărul de șuruburi de prindere (4, respectiv 3), care permit și alegerea unui joc cuprins între 0 și 15 grade. Nu în ultimul rând, Speedplay subliniază faptul că Zero Pave se adresează doar ciclismului de șosea, nefiind recomandate pentru alte discipline.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma