Categorii: CursiereNoutati

După aproape un deceniu, pedalele Speedplay Zero Pave devin disponibile publicului larg

Deși abundența produselor de top a crescut semnificativ în ultimii ani, firește cu prețurile de rigoare, nu mereu ceea ce folosesc cicliștii profesioniști ajunge imediat și pe mâinile muritorilor de rând. Aflăm acest lucru grație celor de la Speedplay, al căror model de pedale Zero Pave, aflat în serviciu încă din 2006, va deveni oficial disponibil de-abia din această toamnă.

Speedplay a dezvoltat Zero Pave pentru rezultate optime în cursele clasice de primăvară, desfășurate pe pavate (de unde și numele). Beneficiul lor principal este, conform, producătorului faptul că neavând un corp precum au restul pedalelor, ci ceea ce se vede este exclusiv mecanismul de prindere, noroiul aderă mult mai greu la suprafață și nu mai interferează cu funcționarea acestuia.

Astfel, în caz că trebuie scoase picioarele din prinderea pedalei, în caz de pană sau de opriri cu orice alt scop, rutierii pot fi siguri că mecanismul funcționează. Afirmațiile aparent încrezătoare ale oficialilor Speedplay sunt de fapt și bine fundamentate, căci în anul de debut al Zero Pave, 2006, Fabian Cancellara, pe atunci aflat în tricoul echipei CSC, a câștigat Paris-Roubaix. Zero Pave a mai câștigat și următoarele două ediții ale Infernului Nordului, prin Stuart O’Grady și același Cancellara, dar a obținut și alte succese.

Cât despre pedalele în sine, acestea sunt fabricate manual la fabrica din San Diego a Speedplay și vor fi disponibile în două versiuni. Cea autentică, cu ax din titan, va cântări 188 de grame/pereche și va costa 499$, pe când cealaltă versiune, cu ax din oțel inoxidabil, va avea 230 de grame și va costa 339$. În pachetul de vânzare sunt incluse și plăcuțele aferente, care cântăresc 82 sau 130 de grame/pereche în funcție de numărul de șuruburi de prindere (4, respectiv 3), care permit și alegerea unui joc cuprins între 0 și 15 grade. Nu în ultimul rând, Speedplay subliniază faptul că Zero Pave se adresează doar ciclismului de șosea, nefiind recomandate pentru alte discipline.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma