DT Swiss au lansat roțile Cross Road și Track din programul Road Revolution

DT Swiss au lansat acum un an o campanie de marketing numită Road Revolution prin care vor să își înnoiască toată gama de roți de șosea, începând cu modelul Endurance ERC 1100 la momentul respectiv, dezvoltat în tunelul aerodinamic împreună cu SwissSide. Au urmat modelele Aero cu modelul de top ARC 1100 și cele polivalente Performance cu PRC 1400. Mai rămaseră nemodificate categoriile Ciclocros și Pistă, așa că DT le-au modificat și pe acestea la finalul acestui an pentru a termina ”revoluția”

Dacă pentru categoriile Endurance și Aero ideea a fost de a dezvolta tehnologii integrate și soluții aerodinamice de top, pentru restul liniilor s-a depus foarte mult efort pentru a defini structura și utilizarea dorită pentru fiecare set de roți din ofertă.

Cele cinci categorii finale au fiecare câte un tip de utilizatori țintă, propria lățime internă preferată și o gamă de anvelope ideale. Au fost identificate prioritățile de design pentru fiecare grup de produse.

Un alt punct important a fost o convenție de denumire unitară. Înainte numele roților nu prea aveau legătură unele cu altele făcând alegerea roții ideale grea pentru cumpărători și pentru producătorii de biciclete.

Acum fiecare nume de roată începe cu prima literă a categoriei, apoi modelele de competiție adaugă un R iar cele cu jantă din carbon un C. Numerele reprezintă butucii, 1100 primind rulmenții SINC ceramici și butucii de top Dicut de pe modelul 180s, 1400 primesc același butuc dar cu rulmenți din oțel de pe 240s iar 1600 primesc butucii prelucrați CNC cu clicheți în stea e la 350s în timp ce 1800 primesc butuci clasici cu 3 clicheți. Acum putem afla specificațiile complete ale roților din denumirea acestora.

DT a denumit segmentul de ciclocros Cross Road, în mare parte deoarece majoritatea roților vor ajunge pe biciclete gravel sau adventure mai degrabă decât pe biciclete de ciclocros. Chiar dacă roțile Endurance cum e ERC 1100 sunt capabile să facă față pe un gravel bike, oficial acest lucru revine categoriei Cross Road.

Roțile Cross Road sunt inspirate de lumea ciclocrosului dar sunt proiectate pentru orice fel de suprafețe mixte pe care s-ar putea merge cu un set de roți 700c cum ar fi drumuri de pământ, poteci noroiase sau chiar singletrack-uri mai ușoare.

Momentan în categoria Cross Road sunt doar două modele de roți: CR 1600 Spline și C 1800 Spline, ambele folosind jante cu profil de 23 mm și lățime internă de 22 mm și externă de 26 mm.

Diferența dintre ele o face mecanismul intern al butucului, de tip stea pentru CR 1600 care au prețul de 578 Euro și o greutate de 1728 g sau cu trei clicheți pentru C 1800 cu un preț de 408 Euro și o greutate de 1745 g.

Ambele seturi de roți sunt tubeless ready și compatibile doar cu frâne pe disc. Momentan nu există modele Cross Road din carbon sau pentru baieuri, dar cu siguranță se lucrează la noi roți care să intre în această categorie.

Pentru pistă lucrurile sunt simple. În top sunt roțile care sunt proiectate să fie folosite exclusiv pe velodrom, indiferent că e vorba de lemnul din interior sau betonul din exterior. Roțile acestea cu pinion fix sunt însă folosite și pentru proiecte de biciclete de oraș exotice.

În partea inferioară a gamei Track se află modele ce sunt proiecate pentru nevoile de roți cu pinion fix și aspect de pistă pentru biciclete de oraș, dar cu un preț mai accesibil.

Există doar două tipuri de roți speciale pentru pistă: TRC 1400 Dicut și T 1800 Classic. Modelele premium TRC sunt disponibile fie sub formă de clincer la prețul de 2168 Euro cu greutatea de 1698 g sau pentru baieu la prețul de 2028 Euro și cu o greutate de 1528 g, ambele cu un profil de 65 mm împrumutat de la roțile PRC și butuc fix bazat pe 240s. Modelul T 1800 Classic are un profil de 32 mm, jantă tubeless ready cu lățime internă de 18 mm și un preț de 478 Euro, greutatea fiind de 1896 g.

Mai multe detalii găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma