DT Swiss a lansat tija dropper din carbon D 232

DT Swiss a surprins pe toată lumea adăugând la suspensiile noi 232 XC și tija dropper D 232 One. Nu e o surpriză că DT Swiss lucra la o serie de suspensii noi de XC, dar această tijă cu funcționare inversă a fost lansată ca o surpriză totală.

Se știe deja că traseele de Cupă Mondială de XC au devenit tot mai dificile, cu urcări abrupte și tehnice și cu coborâri foarte dificile. Producătorii au adaptat bicicletele oferind o geometrie mai agresivă, inspirată de la cele de trail iar producătorii de componente au venit și ei cu o ofertă de piese mai performante. Suspensiile noi DT Swiss 232 One XC fac chiar asta, mărind rigiditatea, cursa și performanța dar la o greutate foarte bună.

Cicliștii profesioniști folosesc deja tije dropper pe bicicletele lor de XC full-suspension în unele curse așa că DT s-au gândit să intre și pe această piață. Tijele dropper sunt foarte asemănătoare cu un braț de furcă, așa că dezvoltarea unui model nu a fost chiar atât de dificilă.

DT Swiss privesc MTB XC-ul ca o oportunitate de a câștiga podiumuri în Cupele Mondiale și de a trimite atleți la Jocurile Olimpice, așa că au încercat să ofere în tija lor exact ceea ce cicliștii de XC vor într-un dropper: o cursă mică suficientă cât să dea la o parte șaua, greutate mică pentru a nu afecta întreaga bicicletă și compatibilitate cu cadrele care au tijă de șa de 27.2 mm, dar și un mecanism simplu al rutării interne a cablului, care să funcționeze în orice condiții.

Rezultatul e o tijă complet mecanică, cu funcționare inversă și cu cursa de 60 mm, cu o greutate de doar 369 g.

La interior, un arc simplu de oțel readuce tija în poziția sa maximă iar o serie de bile de pțel sunt acționate din interiorul corpului inferior al tijei, cu ajutorul unei spițe DT Swiss cu tragere directă. Bilele se blochează în exteriorul de oțel când tija e în poziția maximă sau în pereții din aluminiu a brațului superior când tija e coborâtă, așezându-se direct pe partea superioară a brațului inferior.

Tot mecanismul culisează pe bucșe și este direcționat de un singur element în zona superioară.

Fără a avea elemente hidraulice sau aer sub presiune, tija D232 poate fi demontată ușor, fără scule, pentru a fi curățată, gresată și gata de acțiune în mai puțin de 5 minute! Nici măcar nu trebuie demontată de pe bicicletă!

Sistemul de funcționare invers limitează cursa la 60 mm, dar riderii profesioniști DT consideră că e suficient pentru cursele de XC, însă necesarul de minim 210 mm de extensie a tijei în afara cadrului o fac incompatibilă cu gravel bike-uri și cu cadrele mai vechi cu geometrie non-sloping. DT Swiss a reușit să folosească aceiași parte superioară la ambele dimensiuni de 27.2 și 30.9 mm, fiind diferite doar tijele inferioare din carbon, astfel tija e compatibilă cu aproape orice cadru de XC de pe piață.

Tija DT folosește doar rutare internă, cablul fiind atașat cu un sistem simplu Quick Release la baza tijei. DT Swiss au dezvoltat propria manetă compactă și cu acționare ușoară, dar tija funcționează cu aproape orice altă manetă de pe piață.

Tija DT D232 de 60 mm vine doar în lungimea de 400 mm, cu diametrul de 27.2 sau 30.9 mm și offset 0. Tija are brațul inferior din carbon, clemele de prindere a șeii din carbon iar șuruburile sunt din titan. Brațul superior și mecanismul inferior sunt din aluminiu.

Greutatea anunțată de DT Swiss este de 369 g pentru modelul de 30.9 mm fără cablu iar maneta L1 are 16.9 g. Prețul pentru tija D 232 One este de 499 Euro incluzând și maneta, fiind disponibilă la distribuitorii DT Swiss începând cu Aprilie 2020.

Tija va fi disponibilă ca echipare originală în 2020 doar pe bicicletele complete de la Canyon ce va înlocui dropper-ele KS de pe modelele de top de XC de anul acesta.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma