Categorii: Gravel bikeNoutati

Dark Matter, un gravel superb de top de la Argon18

Toamna trecută Argon18 au lansat cursiera endurance Krypton despre care au spus că este bicicleta cu cea mai multă inginerie din lume, un pas înainte față de cursierele clasice produse de ei până atunci. Acum au aplicat o mare parte din acele inovații într-un nou model ce e aproape la fel de rapid, dar orientat spre drumuri mai proaste. Noul Argon18 Dark Matter e un gravel bike ce folosește stay-uri mai scurte decât Krypton, dar păstrează lungă zona frontală și adaugă niște elemente interesante de design.
În față se regăsește sistemul 3D Plus de capac al cuveților care oferă înălțime de 0, 15 sau 30 mm pentru ghidon, totul integrat în cadru pentru un aspect curat și pentru ca bicicleta să poată fi adaptată pentru mai multe tipuri de cicliști.
La fel cu Krypton, brațele furcii sunt îndoite pentru a flexa și a absorbi vibrațiile înainte de a ajunge la mâini. Cadrele mai mici au furci ce aduc roata mai aproape de cadru decât cele mair, pentru a oferi manevrabilitatea perfectă și pentru a evita atingerea roții cu pantoful.
Cadrul e proiectat să accepte anvelope maxime de 700×45 mm, fără a se menționa dacă se pot monta roți 650b. Dacă se montează aripi sau deraior față eTap, dimensiunea maximă pe spate devine 700×40 mm.
Sistemul modular de rutare internă este foarte elegant, compatibil cu sisteme mecanice și electronice 1x sau 2x.
Tija de șa din carbon și seatstay-urile coborâte amortizează vibrațiile în spate iar chainstay-urile scurte cresc accelerația, tracțiunea și fac bicicleta mai agilă, ceea ce o face să fie orientată mai mult pe partea de competiție gravel.
Pentru cei ce vor să monteze deraior în față, acest adaptor demontabil folosește cele două șuruburi ale suportului de bidon, permițând în același timp și montarea acestuia. În spate există opțiunea unei urechi de schimbător Shimano Direct Mount.

Protecția pentru downtube permite montarea încă a unui suport de bidon și ascunde portul de acces la cabluri, permițând un service facil al schimbătoarelor și frânelor.

Există porturi pentru cabluri mecanice sau electronice la schimbătorul față dacă e nevoie de ele.

Unde e nevoie sunt montate protecții de lanț din silicon. Cadrul are o scurgere metalică în cel mai jos punct al său pentru a permite scurgerea apei.

Greutatea anunțată a cadrului este de 1300 g în mărimea M, vopsit și fără accesorii, iar furca are 470 g cu prinderile de aripi incluse. Prețurile și data lansării nu au fost încă anunțate.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma