CushCore, sistem intern de protecție pentru jantă și anvelopă

După ce s-a trecut de la anvelopele de MTB cu cameră la cele tubeless, acum mulți încearcă să perfecționeze sistemul folosind tot felul de inserții, în ultima vreme apărând destul de multe sisteme care pretind că protejează janta și anvelopa la impact puternic evitând tăierea acesteia din urmă.

CushCore funcționează pe același principiu, dar cu o abordare diferită. Pentru ei CushCore nu e doar o bandă de protecție ci și un sistem de micro-suspensie internă.

Partea principală a sistemului este un cerc din spumă specială, disponibil pentru 27.5 și 29. Este proiectat pentru jante de 23-33 mm lățime și are o secțiune centrală ce e proiectată să stea în canalul central al jantei. Momentan inserțiile sunt proiectate pentru anvelope de 2.1-2.5, fiind în lucru și versiunile plus.

Sistemul împarte camera de aer în două dar și susține din interior lateralele anvelopei. Practic se poate rula cu presiune redusă fără a pierde din suportul lateral al anvelopei, o problemă destul de mare în această situație. CushCore recomandă folosirea unei presiuni mai mici cu 5 psi decât cea normală, coborând apoi de la această

CushCore privește aerul ca un arc de suspensie și spuma ca amortizorul acesteia cu rolul de a amortiza vibrațiile, nu doar de a proteja janta și anvelopa de lovituri. Conform celor declarate, forța de impact vertical este redusă cu 50%, vibrațiile laterale cu 77% și vibrațiile longitudinale cu 58%, valori care pe hârtie nu sună rău deloc.

Materialul din care e confecționat sistemul este compatibil cu toate soluțiile tubeless de pe piață și nu absoarbe lichid în timp.

O parte importantă a sistemului sunt valvele speciale. Spuma stă direct deasupra valvelor, ceea ce ar bloca aerul la o valvă normală. Cele speciale au găurile pentru aer în lateral.

Sistemul adaugă greutate roților, dar producătorii susțin că acest lucru e compensat de posibilitatea de a folosi anvelope și jante mai ușoare. Prețul pentru un set de inserții și de valve este de 149 USD.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma