Ventum Racing este o marcă nou apărută în lumea triatlonului. Ventum One, prima bicicletă a companiei, dispune de un cadru cât se poate de legal din punct de vedere al regulilor UCI. Ventum este o bicicletă dezvoltată în colaborare cu triatlonistul profesionist Jimmy Seears.
Versiunea curentă este destul de aproape de varianta finală însă încă se mai lucrează la rafinarea designului. Există nişte reguli ce nu pot fi încălcate. Spre exemplu există unghiuri critice pentru rigiditatea corectă a bicicletei care însă din punct de vedere aerodinamic sunt cât se poate de nepotrivite. Aşadar cea mi uşoară metodă pentru a îmbunătăţi aerodinamica a fost să se renunţe la ţeava downtube.
Toate elementele de pe bicicletă „strigă” aerodinamică. Frâna faţă este un TRP TTV ce a fost modificată pentru a deveni şi mai aero. Se lucrează însă în acest moment la o nouă furcă. Pentru aceasta este posibil să fie nevoie a se folosi o altă frână.
Partea de deasupra a ţevii top tube adăposteşte şi un recipient cu o capacitate de 1,4 litri. Sportivul se poate hidrata astfel din mers fără a fi nevoie să iasă din poziţia aero. Se lucrează, de asemenea, şi la o soluţie pentru stocarea sculelor necesare eventualelor reparaţii.
În ciuda formei neconvenţionale cadrul este de fapt uşor de asamblat, un bun avantaj pentru triatloniştii care obişnuiesc să călătorească foarte mult alături de bicicleta lor. Bicicleta este şi foarte versatilă. Furca foloseşte o ţeavă steerer de 1-1/8, iar şaua poate fi reglată destul de mult înainte şi înapoi. În plus Ventum poate fi folosita şi cu ghidon normal de cursieră dacă tot ce-ţi doreşti este o bicicletă de şosea extrem de aerodinamică.
Seears mai spune că o bicicletă completă echipată cu roţi Mavic CXR80 şi groupset Shimano Dura-Ace are doar 9 kg. Însă ţineţi cont de faptul că vorbim aici de un prototip, varianta finală putând să cântărească mai puţin.
Bicicleta a fost testată în tunelul aerodinamic împotriva mai multor biciclete cum ar fi Cervelo P5, Scott Plasma 30 sau Felt IA, iar la un vânt lateral suflat între zero şi 20 de grade noua Ventum a scos o medie de 33% frecare mai mică cu aerul. Preţurile nu au fost comunicate încă.
De-a lungul timpului au mai existat forme asemănătoare de cadre S, precum Pinarello Indurain sau Lotus Sport din anii ’90 însă până acum succesul acestei forme nu a fost cu adevărat cel scontat dovadă şi cât de des îl întâlnim în oferta marilor producători de biciclete.
Dan MaziluÎi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.