Categorii: Cursiere

NOX debutează cu noua jantă S36R din carbon pentru şosea şi ciclocros

NOX S36R este gândită să fie o jantă premium din carbon bună-la-toate. Noul produs este anunţat a fi mai rigid oferind rezistenţă mai mică la înaintare, aerodinamică mai bună şi frânare mai performantă. Designul noii jante este simetric, cu o adâncime de 36mm fiind destinată doar frânelor pe jantă.

Pentru a urma nou trend al jantelor mai late pentru şosea, pietriş şi cx noile S36R primesc o lăţime internă de 20,5 mm şi externă de 28mm. Această lăţime este şi răspunsul celor de la NOX pentru rezistenţă mică la înaintare. Anvelopa este întinsă mai bine pe lăţimea jantei pentru a se pierde mai puţină energie în momentul deformării carcasei anvelopei în timpul pedalării. Pentru a deveni şi mai rapide jantele sunt compatibile tubeless.

Din punct de vedere al aerodinamicii NOX numeşte noile jante „parabole conice” în sensul că cea mai lată zonă este situată la jumătatea adâncimii jantei (nu în zona de frânare). NOX spune că această formă în secţiune oferă cel mai bun compromis între aerodinamică şi rezistenţă mică la vânt lateral.

Pentru frânare mai bună NOX S36R foloseşte „răşini de clasă mondială impregnate pentru frânare”. Practic este vorba de o suprafaţă abrazivă integrată în zona de frânare a jantei, suprafaţă care trece prin împletitura din carbon 3K.

De asemenea NOX spune că rigiditatea este specialitatea lor. Acesta este şi motivul pentru care în jantele NOX din carbon vei găsi mai multe găuri pentru spiţe decât găseşti în general în jantele din carbon.

Janta are o greutate de 410 grame şi un preţ de 480 $. Este disponibilă pentru spiţare cu 20, 24, 28 şi 32 spiţe. O roată completă costă de la 1.430$ în sus.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma